خبر فوری

استقبال نکردن از واکسیناسیون سهمیه واکسن به هرمزگان را کاهش می‌دهد

هرمزبان – استاندار هرمزگان با اشاره به پیگیری‌ گسترده‌ برای اختصاص سهمیه بیشتر واکسن کرونا به استان‌ گفت: باتوجه به اینکه براساس میزان مصرف، نوبت بعدی واکسن به استان ارسال خواهد شد، این نگرانی را داریم که در صورت استقبال کم، سهمیه واکسن اختصاصی نیز کاهش یاید.

فریدون همتی روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان افزود: واکسن کرونا به اندازه کافی در هرمزگان موجود است و انتظار داریم استقبال از واکسیناسیون در استان بیشتر باشد.
وی بر لزوم استقبال بیشتر مردم از واکسیناسیون با ثبت نام و دریافت نوبت در سامانه اینترنتی سلامت به نشانی salamat.gov.ir تاکید کرد و بیان داشت: هرکس که تاکنون واکسن کرونا دریافت نکرده است باید با مسوولیت پذیری بیشتر در قبال خود، خانواده و جامعه، واکسن کرونا را تزریق کند.
استاندار هرمزگان یادآورشد: هم اکنون ۸۳۶ هزار نفر در استان دز اول و ۳۵۰ هزار دز دوم واکسن کرونا را دربافت کرده اند. 
همتی ابرازداشت: با رعایت خوب دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و توجه به توصیه‌ها، شرایط رو به بهبودی در استان حاکم است اما نباید غفلت داشته باشیم.
وی ادامه داد: با وجود روند کاهشی میزان ابتلا و فوت ناشی از کرونا و همچنین واکسیناسیون، باید همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه جدی داشته باشیم و با خودداری از حضور در دورهمی ها و تجمع و رعایت دیگر اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری، از ابتلا به کرونا جلوگیری کنیم.

۴۰ درصد از مدرسه‌های هرمزگان آموزش حضوری انجام می‌شود
استاندار هرمزگان با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: در ابتدا مدرسه ها با جمعیت کم که حدود ۴۰ درصد در استان این شرایط را دارند، به صورت آموزش حضوری فعالیت خود را انجام می‌دهند.
همتی با تاکید بر اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدرسه‌ها بسیار مهم و در اولویت است، تصریح کرد: باید نظارت جدی توسط فرمانداران و دانشگاه علوم پزشکی، بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدرسه‌ها صورت گیرد.
وی گفت: با تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، آمادگی لازم در تمامی مدرسه های استان هرمزگان برای واکسیناسیون ایجاد می‌شود و با استفاده از امکانات هر مدرسه، دانش آموزان آن واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.  
استاندار هرمزگان با بیان اینکه باید از سهل انگاری در برابر ویروس خطرناک کرونا پرهیز کنیم، بیان داشت: با واکسیناسیون و کاهش ابتلا، نباید دچار غفلت شویم و همچنان در اماکن عمومی مختلف از جمله بازار، اصناف، اداره‌ها، مدرسه‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی و حمل و نقل عمومی پروتکل‌های بهداشتی را به طور جدی رعایت شود.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید