خبر فوری

ماجرای کم واریز شدن سود نقدی شبندر چیست؟ / آیا کارگزاری‌ها اشتباه کردند؟

با اینکه یک ماه از آغاز زمان واریز سود نقدی شرکت پالایش نفت بندرعباس می‌گذرد، اما سهامداران شبندر می‌گویند تنها ۲۰ درصد از سود نقدی اعلام شده به حسابشان واریز شده است. ماجرا چیست؟

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، با اینکه یک ماه از آغاز زمان واریز سود نقدی شرکت پالایش نفت بندرعباس می‌گذرد، اما سهامداران شبندر می‌گویند تنها ۲۰ درصد از سود نقدی اعلام شده به حسابشان واریز شده است.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در کدال، مبنی بر زمان‌بندی پرداخت سود نقدی سهامداران شبندر، قرار بود سود ۳۸۵ تومانی به ازای هر سهم برای آن دسته از سهامدارانی که در سجام ثبت‌نام کردند، از تاریخ دوم شهریور واریز شود، اما با گذشت یک ماه هنوز کل مبلغ اعلامی واریز نشده و بخشی از آن به حساب سجامی سهامداران ریخته شده است.

این در حالی است که افرادی که کد بورسی ندارند هم از ۱۵ مهر با مراجعه به بانک رفاه و اعلام کد بورسی خود می‌توانند سود نقدی خود را دریافت کنند.

با این حال به نظر می‌رسد شبتدر سود هر سهم را کم واریز نکرده و این تناقض در مبلغ اعلام شده از سوی کارگزاری و میزان پرداختی به دلیل اشتباه محاسباتی برخی کارگزاری‌ها بوده است. در واقع سود نقدی به تعداد سهامی تعلق می‌گیرد که سهامداران قبل از اعمال افزایش سرمایه مالک آن بودند. این در حالی است که برخی کارگزاری‌ها میزان کل سود نقدی را برای تعداد سهام بعد از افزایش سرمایه محاسبه کرده بودند. به همین دلیل اختلاف فاحشی میان سود نقدی پرداخت شده و سود نقدی محاسبه شده در پرتفوی سهامداران مشاهده می‌شود.

در مجمع عمومی عادی سالیانه شبندر که روز ۲۷ تیر برگزار شد، این شرکت به ازای هر سهم سود ۴۶۷۳ ریالی را محقق کرد و از این مقدار ۳۸۵۰ ریال را میان سهامدارانش تقسیم کرد.

مهمترین اخبار بازار سهام را از صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

 

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید