خبر فوری

۷۰ درصد دانش آموزان دنیا دچار فقر مطلق یادگیری شدند

هرمزبان – سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: در دوران کرونا و تعطیلی مدرسه‌ها، بیش از ۷۰ درصد از دانش آموزان در دنیا دچار فقر مطلق یادگیری شده اند که جبران آن سخت و زمانبر است.

میترا تیموری روز پنجشبنه در حاشیه آیین جشن شکوفه‌ها در مدرسه شاهد «شهید حسین الله پرست» ناحیه یک بندرعباس در گفت و گو با ایرنا افزود: علاوه بر این نیز لطمه و صدمه‌های روحی و روانی به دانش آموزان وارد شده و حتی تعداد قابل توجهی از این قشر دانش آموزی در دنیا ترک تحصیل کرده‌اند.

وی بیان داشت: همچنین در۲ سال گذشته که در واقع پاندمی کووید ۱۹ در سراسر دنیا حاکم بود، مدرسه‌ها نیز همچون دیگر حوزه‌ها در بسیاری از کشورها به تعطیلی کشانده شد که صدمه‌های آن بسیار قابل توجه بوده و ما متولیان آموزش وپرورش باید به سمت جبران آن گام برداریم.

سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور اظهارداشت:  بنابراین متخصصان امر تعلیم و تربیت در جهان به این فکر افتاده‌اند که باید تمام دولت‌ها تلاش شان را در این زمینه بکار گیرند و در کنار آن اولیا، معلمان، کادر آموزشی و همگان نیز همکاری کنند که زمینه را برای حضور دانش آموزان در مدرسه و در کلاس درس فراهم شود.

تیموری ادامه داد: این را قبول داریم که هیچ مکانی نمی‌تواند جای مدرسه و هیچ ابزاری هم نمی‌تواند جای معلم را برای دانش آموزان بگیرد و به طور حتم حضور در مدرسه و در کنار معلم بودن برای تعلیم و تربیت این قشر به شرط  تامین سلامت، لازم است.

وی گفت: در این راستا با پیشرفت‌هایی که در علم پزشکی رخ داد و با تولید واکسن کرونا در بیشتر کشورهای جهان، معلمان واکسینه شدند و دانش آموزان را نیز به تدریج واکسینه می‌کنند و باتوجه به اطلاعاتی که ما هر روز رصد می کنیم و می بینم در سالجاری بسیاری از کشورها به سمت حضوری شدن پیش می روند که اصل اول تامین سلامت دانش آموزان و مهیا کردن شرایط بهداشتی مدارس و دانش آموزان و معلمان است.

این مقام فرهنگی تصریح کرد: در بسیاری از کشورها بازگشایی مدرسه ها صد درصدی و در برخی دیگر به صورت نیمه حضوری بوده اما دربعضی از کشورها باتوجه به اینکه هنوز زیرساخت های لازم فراهم نیست، به صورت تلفیقی از مجازی و حضوری بوده است.

وی گفت: خوشبختانه در کشور ما نیز که بخش قابل توجهی از معلمان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند و واکسیناسیون دانش آموزان نیز به تدریج از سنین بالاترشروع شده است، به سمتی می روند که شرایط  را برای بازگشایی تدریجی مدرسه ها آماده کنند.

تیموری یادآورشد: اولویت بازگشایی حضوری مدرسه ها به مناطقی که دانش آموز کمتر و پراکندگی جمعیت آن کم باشد و همچنین در درس‌هایی که نیاز به حضور در مدرسه باشد، است و اگر توانستیم زمینه سلامت دانش آموزان را تامین کنیم به تدریج و گام به گام به سمت بازگشایی تدریجی مدرسه‌ها می‌رویم.

وی گفت: آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز در دوران کرونا خوب عمل کرده است و به نسبت آن چالش ها و مشکل های زیربنایی و کمبود منابعی که داشتند، بسیار تلاش شان قابل توجه و چشمگیر بوده و در رنگینکی که ما در وزارت آموزش و پرورش داشتیم، رتبه خوبی دارد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید