خبر فوری

دفاع مقدس محمل ایثار و مقاومت است

سردار یعقوب سلیمانی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با اربعین حسینی، بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس ما امتداد قیام خونین کربلا بود که در آن صحنه‌های ایثار، مقاومت و از خودگذشتگی به وفور دیده می‌شد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ سردار یعقوب سلیمانی روز پنجشنبه اول مهر ماه در آیین افتتاح پویش ویلچررانی، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی «رهروان خمینی، پیروان حسینی» در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: رزمندگان جبهه‌های حق علیه باطل با تأسی از یاران سیدالشهدا (ع) ولایت مداری، استکبارستیزی، میل به فدا شدن و شهادت را پس از ۱۴۰۰ سال در دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس به همراه ایثار و رشادت شهدا، جانبازان و ایثارگران همگی بیانگر حقانیت نظام اسلامی ایران است، ابراز کرد: همین حقانیت است که نظام اسلامی ایران را با وجود تمام توطئه‌ها و کارشکنی‌های دشمنان همچنان استوار نگه داشته است.

سلیمانی اضافه کرد: هفته دفاع مقدس یادآور دلاوری‌ها، رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های ملت ایران است و جهانیان همچنان از پنجره این دوران پر افتخار به ملت ایران می‌نگرند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه جانبازان به معنای واقعی کلمه شهیدان زنده‌اند، خاطرنشان کرد: زندگی شهدا و جانبازان الگوهای عملی خوبی برای جوانان است که باید به خوبی تبیین شود.

عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران نیز در این مراسم 8 سال دفاع مقدس را ثمره آموزه‌های مکتب عاشورا برشمرد و افزود: گفتمان امروز مقاومت و پایداری در برابر زیاده خواهی دشمنان اسلام، ثمره ولایتمداری و ایستادگی شهدا و جانبازان در دوران دفاع مقدس است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار جبهه مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: امروز جبهه مقاومت با تأسی از ایثار و شجاعت سربازان نامداری چون قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، فتحی شقاقی و صدها سرباز دلیر شهید، دست برتر قدرت و استراتژی را در منطقه دارد و این موفقیت امتداد راه شهیدان 8 سال دفاع مقدس است.

پویش ویلچررانی، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی با مشارکت جانبازان و خانواده شهدا و ایثارگران با عنوان رهروان خمینی، پیروان حسینی از حرم عبدالعظیم (ع) تا حرم امام خمینی (ره) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، جانبازان ۷۰ درصد قطع نخاع با ویلچر و خانواده‌های معظم شهدا، آزادگان و سایر جانبازان نیز با دوچرخه و پای پیاده به یاد دوران دفاع مقدس از ضلع جنوبی حرم عبدالعظیم (ع) به سمت حرم مطهر امام خمینی (ره) طی مسیر کردند.

شرکت کنندگان در این مراسم معنوی همزمان با دومین روز از ایام هفته دفاع مقدس با خلوص نیت و به یاد دوستان شهیدشان با وجود هوای گرم از کربلای ایران به سمت حرم پیر جماران ویلچررانی کرده و رکاب زدند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید