خبر فوری

بازوبند خوش یمن کاپیتانی برای جهانبخش/ درخشش تکراری طارمی در تیم ملی

هرمزبان – علیرضا جهانبخش با گلزنی مقابل عراق بار دیگر تاثیرگذاری خود را در تیم ملی نشان داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، در هشت بازی قبلی تیم ملی به رهبری اسکوچیچ، قلی‌زاده و امیری انتخاب اول او برای بازی در پست وینگر‌های راست و چپ بودند و تنها مصدومیت امیری و یا بازی کردن او در پست دفاع چپ باعث شده بود تا جهانبخش بتواند در ترکیب اصلی قرار گیرد. اما در بازی دیشب جهانبخش توانست یکی از ثابت‌ترین بازیکنان اسکوچیچ را نیمکت‌نشین کند و در کنار امیری به میدان برود. بدین ترتیب قلی‌زاده روی نیمکت نشست و جهانبخش تبدیل به گزینه اول اسکوچیچ برای بازی در وینگر راست شد.
ظاهرا بازگشت به لیگ هلند و بازی کردن در ترکیب ثابت فاینورد باعث شده تا جهانبخش نیز به دوران اوج خود برگردد و اسکوچیچ هم از این موضوع استقبال کرد تا حالا تیم ملی یک کاپیتان با‌کلاس و آماده در ترکیب خود داشته باشد. جهانبخش در بازی با عراق یکی از فعال‌ترین بازیکنان تیم ملی بود که همزمان نقش‌های دفاعی و هجومی خود را به خوبی انجام داد. 
او بنا به تاکتیک تیم ملی در فاز دفاعی به خوبی در بستن روزنه‌های جلوی دفاع عمل کرد و در فاز حمله نیز سمت راست تیم ملی را با هماهنگی نسبی مناسبی که با محرمی و نوراللهی به دست آورده بود به نقطه قوت تبدیل کرد. دو گل جهانبخش در دو بازی اخیر دوباره اعتماد به نفس را به این ستاره جنتلمن تیم ملی برگردانده و باعث خواهد شد پس از یک دوره کوتاه در سایه بودن، دوباره همان ستاره‌ای شود که از او انتظار می‌رفت. این‌بار ستاره‌ای با بازوبند کاپیتانی.
ایران بازی بزرگ را آبرومندانه برد، 3-0 برد، قاطع و مقتدرانه. بی حرف و حدیث، بی جایی برای چونه و چون و چرا… این بردن به خصوص مقابل عراق دلچسب است و این هدیه دلچسب را مردان ملی پوش فوتبال ایران و کادرفنی این تیم به ما داده اند. مهم نیست بعضی ها چه می گویند و چه سواستفاده هایی از این برد می شود، مهم؛ قدردانی از این بچه ها است که تنها چند جلسه کنار هم تمرین کردند و بدون اردوی آماده سازی، بدون بازی تدارکاتی و بدون توجه آنچنانی اینگونه قاطعانه بازی بزرگ را بردند.
زنده باد مهدی طارمی که با تمام وجودش بازی کرد، گل زد، پاس گل داد و مردانه دوید و جانانه جنگید، زنده باد تک تک ملی پوشان ایران، از کاپیتان جهان تا کریم انصاری فرد که یک پارچه آقاست و حتی اگر 30 ثانیه هم به زمین برود، بدون توجه به سابقه نزدیک به 100 بازی و نزدیک به 30 گل ملی اش، مثل یک سرباز در خدمت تیم ملی است، از بیرانوند و شجاع تا سعید عزت اللهی و محمد حسین کنعانی که سر جلوی توپ گذاشتند، از محرمی و نورافکن که در دو جناح جنگیدند تا وحید امیری که اصلا خستگی نمی شناسدو احمد نور که حالا برای خودش وزنه ای شده، از سردار آزمون که حتی اگر گل هم نزند جلوی عراق گل را می سازد تا علی قلی زاده بی نظیر و سامان قدوس دوست داشتنی و تمام بچه هایی که بازی کردند و نکردند، از دراگان اسکوچیچ که اگرچه بعضی ها کنارش شیطنت می کنند و شان و منزلت تیم ملی را با شائبه دلالی زیر سوال می برند اما خودش بی ادعا و ادا کار می کند و مثل یک فاتح مطلق پیش می رود تا وحید هاشمان و کریم باقری و تات و میرزاپور و همه و همه که برای پیروزی این تیم زحمت کشیدند. 
با نتایجی که در دور اول و دوم مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر برای ایران و ژاپن رقم خورد، با توجه به فرمولی که فدراسیون جهانی فوتبال برای مسابقات در نظر گرفته است، شاگردان اسکوچیچ جای سامورائی‌ها را در صدر رنکینگ اسیایی خواهد گرفت . ژاپن دیروز  اگرچه موفق به شکست چین شد، ولی شکست مقابل عمان در بازی اول به سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ کار دست این تیم داد و سقوطی قابل توجه را در رنکینگ فیفا تجربه خواهد کرد. 

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید