خبر فوری

آموزش و پرورش آزادشهر با کمبود فضا و نیروی انسانی مواجه است

گنبدکاووس – ایرنا – مدیر آموزش و پرورش آزادشهر واقع در شرق استان گلستان گفت که این شهرستان برای ارتقای سطح کیفی آموزش دانش آموزان حداقل به ۶ مدرسه با مجموع ۹۰ کلاس درس جدید و جذب ۷۶ معلم جدید در مقطع ابتدایی نیاز دارد.

قربانعلی بذرافشان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، متوسط جمعیت دانش آموزی هر کلاس درس را ۲۵ تا ۳۰ نفر اعلام کرد و اظهارداشت: این رقم در برخی کلاس‌های درس مدارس شهری آزادشهر بالای ۳۶ نفر است مضاف بر اینکه ۱۲ آموزشگاه نیز به دلیل کمبود فضای آموزشی به صورت ۲ نوبت فعالیت دارند.

وی بابیان اینکه وجود مدارس ۲ نوبته علاوه بر کاهش کیفیت آموزشی، فشار مضاعفی بر معلم و نیز دبیرانی که بعضا در چند مدرسه تدریس دارند، وارد می‌کند، از نیکوکاران مدرسه ساز آزادشهر و سایر شهرهای گلستان و کشور خواست با ورود به این عرصه و کمک به ساخت مدرسه، زمینه بهبود سطح تعلیم و تربیت را فراهم کنند.

بذرافشان اضافه کرد: باتوجه به مهاجرپذیر بودن آزادشهر، هر ساله هزار نفر به جمعیت دانش آموزی این شهرستان اضافه می‌شود اما ساخت‌ مدارس مطابق با این افزایش جمعیت نیست لذا با مشکل تراکم جمعیت در کلاس درس و فشار مضاعف بر معلمان مواجه هستیم.

مدیر آموزش و پرورش آزادشهر، مهمترین راهکار برای بهبود فضای آموزشی این شهرستان را ساخت حداقل ۶ مدرسه هر کدام با ۱۵ کلاس درس دانست و ادامه داد: آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان قول ساخت یک مدرسه ۱۰ کلاسه در آزادشهر را داده که در صورت تامین زمین از سوی شهرداری  ساخت آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: هم اینک یک مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در روستای کاشیدار و ۲ مدرسه ۶ کلاسه و ۹ کلاسه با اعتبارات دولتی در روستای ازدارتپه و قورچای این شهرستان در حال ساخت است.

بذرافشان ادامه داد: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان نیز یک مدرسه خیرساز سه کلاسه در روستای وطن را تا اول مهرماه تحویل آموزش و پرورش آزادشهر می‌دهد.

به گفته مدیر آموزش و پرورش آزادشهر، بیش از ۱۹ هزار دانش آموز در ۱۴۲ مدرسه مناطق شهری و روستایی این شهرستان تحصیل می‌کنند که ۲۴ مورد از این مدارس قدمت بالا داشته و تخریبی هستند.

وی افزود: پیگیری لازم برای جذب اعتبار دولتی و یا کمک نیکوکاران برای بازسازی مدارس تخریبی آزادشهر توسط مسوولان شهرستان و نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی در حال انجام است.

بذرافشان بابیان اینکه آموزش و پرورش آزادشهر هم اکنون هزار و ۳۰۰ فرهنگی شاغل دارد، اضافه کرد: این نهاد برای سال تحصیلی جدید با کمبود ۷۶ معلم در مقطع ابتدایی و ۲ هزار ساعت حق التدرس در مقطع متوسطه مواجه است که برای رفع آن رایزنی‌های لازم با اداره کل آموزش و پروش گلستان درحال انجام است.

شهرستان آزادشهر  حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید