خبر فوری

فمنیست‌ها به جان رونالدو افتادند

قضیه تجاوز کریستیانو رونالدو به کاترین مایورگا در سال 2010 وارد ابعاد تازه ای شده است.

 

به گزارش رصد ورزشی: قرار است پیش از بازی امروز منچستریونایتد و نیوکاسل گروه های مدافع حقوق زنان بیرون اولدترافورد و در اعتراض به کریستیانو رونالدو تجمع کنند.

کریستیانو رونالدو در نقل و انتقالات تابستانی خواهان جدایی از یوونتوس شد و در حالی که گفته می‌شد او به منچسترسیتی نزدیک شده است، نهایتاً راهی تیم سابق خود یعنی منچستریونایتد شد و حالا به نظر می رسد که امروز برای اولین بار در فصل جدید با لباس شیاطین سرخ به میدان خواهد رفت.

رونالدو که در شش سال اول حضورش در این باشگاه 118 گل در 292 بازی به ثمر رسانده از روز سه شنبه با هم تیمی‌های جدیدش تمرین کرده تا پس از اتمام وقفه دیدارهای ملی در ترکیب این تیم به میدان برود.

اوله گنار سولسشر سرمربی یونایتد دیروز در کنفرانس خبری پیش از دیدار برابر نیوکاسل گفت:« کریستیانو پیش فصل خوبی را با یوونتوس پشت سر گذاشته و برای تیم ملی نیز بازی کرده است. او هفته خوبی را هم با ما در اینجا سپری کرد و بدون شک فردا در زمین حاضر خواهد شد.

طبق ادعای دیلی میل، گروه‌‌های فمنیستی(حامیان حقوق زنان) قصد دارند همزمان با اولین بازی منچستریونایتد پس از جذب دوباره کریستیانو رونالدو، اعتراض خود را به تبرئه شدن این فوق ستاره پرتغالی از اتهام تجاوز به یک شهروند آمریکایی نشان دهند. رونالدو چند سال پیش متهم شده بود که ژوئن 2009 به کاترین مایورگا یک مدل آمریکایی در هتلی در لاس وگاس تجاوز کرده است.

بیش از دو سال پیش بود که مشحص شد در سال 2010 و برای مسکوت ماندن ماجرا، کریستیانو مبلغی معادلا 375 هزار یورو حق السکوت به کاترین مایورگا پرداخته شده تا او این ماجرا را در رسانه ها مطرح نکند. اما ادعای جدید مطرح شده این است که کاترین مایورگا از دوران کودکی از اختلالات یادگیری رنج می برده و به همین دلیل امضای این توافقنامه و پرداخت این مبلغ از نظر حقوقی قابل نقض است و می توان از آن به عنوان مدرکی علیه رونالدو بهره برد.

مایورگا چندین سال بعد از آن ماجرا با مشورت با وکیل خود به این نتیجه رسید که حق‌السکوتی که از رونالدو گرفته نسبت به ضربه‌ای که به او وارد شده ناچیز بوده و به همین دلیل پرونده‌ای را علیه ستاره منچستریونایتد به جریان انداخت که البته تا به امروز به نتیجه نرسیده است و برخی منابع خبری از تبرئه شدن کاپیتان 36 ساله تیم ملی پرتغال خبر دادند. با این حال تلاش‌های مایورگا برای به دردسر انداختن رونالدو با تقاضای غرامت 56 میلیون یورویی (حقوق دو سال رونالدو) ادامه دارد و در این میان گروه‌های فمنیستی هم قصد دارند به او کمک کنند.

در حال حاضر مقامات پلیس منچستر در  مقابل اعتراضات احتمالی گروه های فمینیستی در حالت آماده باش هستند.

مهر ماه گذشته پرونده حقوقی اتهام کریستیانو رونالدو به تجاوز به کاترین مایورگا برای دادرسی پیش قاضی فدرال در نوادا رفت تا دوباره دردسرهایی برای ستاره 36 ساله و پرتغالی ایجاد شود.

بیش از دو سال پیش بود که مشحص شد در سال 2010 و برای مسکوت ماندن ماجرا، کریستیانو مبلغی معادلا 375 هزار یورو حق السکوت به کاترین مایورا پرداخته شده تا او این ماجرا را در رسانه ها مطرح نکند. اما ادعای جدید مطرح شده این است که کاترین مایورگا از دوران کودکی از اختلالات یادگیری رنج می برده و به همین دلیل امضای این توافقنامه و پرداخت این مبلغ از نظر حقوقی قابل نقض است و می توان از آن به عنوان مدرکی علیه رونالدو بهره برد.

سال ها بعد از دریافت این پول، کاترین مایورگا مدعی شد رونالدو در لاس وگاس به او تجاوز کرده و قصد شکایت از ستاره پرتغالی را دارد. آسوشیتدپرس معمولا از افرادی مدعی قربانیان تجاوز جنسی نامی نمی برد. اما مایورگا پس از طرح شکایت خود از رونالدو در اکتبر 2018، از طریق وکلای خود رضایت داد تا نامش فاش شود.

وکلای رونالدو اظهار داشتند که گزارش های رسانه ای براساس اطلاعات است که به طور غیرقانونی توسط هکرهای اینترنتی دزدیده و فروخته شده است. آنها معتقدند اسناد و مدارک تغییر یافته و طرح این دعوی به اعتبار رونالدو لطمه می زند.

انتشار یکسری اسناد حقوقی جدید از سوی دادگاه رسیدگی کننده به پرونده رونالدو نشان می‌دهد که مایورگا بابت لطمات روحی که بابت مورد تعرض واقع شدن از سوی ستاره حال حاضر یوونتوس دریافت کرده خواهان غرامت شده است.

گویا مایورگا بابت رنج‌های فیزیکی و روانی که در گذشته بابت این اتفاق متحمل شده 18 میلیون پوند، بابت دردها و آسیب‌هایی که در سال‌های پس از وقوع حادثه تحمل کرده و بابت مجازات رونالدو هم 18 میلیون پوند طلب دیگر کرده است. این در حالی است که هزینه‌های حقوقی رسیدگی به این پرونده هم برای رونالدوی 36 ساله، 1.4 میلیون پوند خواهد بود.

به این ترتیب کل رقمی که رونالدو باید بپردازد، 56.5 میلیون پوند می‌شود که معادل دو سال حقوقی است که او از یوونتوس دریافت می‌کند.

مایورگا سه سال پیش علیه رونالدو به دادگاهی در لاس‌وگاس شکایت کرد و مدعی شد غرامت 375 هزار دلاری که سال 2010 از رونالدو دریافت کرد را در شرایطی که از نظر روانی وضعیت مناسبی نداشته قبول کرده است و اینکه این رقم همتراز رنج و آسیبی که به او وارد شده نیست.

در همین حال نشریه میرر اعلام کرده است که وکلای مایورگا فهرستی 60 نفره که باید به عنوان شهود در خصوص این پرونده توضیح دهند آماده کرده‌اند که این فهرست شامل سه مأمور پلیسی که اولین بار به شکایت مایورگا رسیدگی کردند، آندره‌آ آنیلی رئیس باشگاه یوونتوس، ژرژ مندز مدیر برنامه‌های رونالدو و اندی کویین مشاور فوق ستاره پرتغالی می‌شود.

منبع: رصد ورزشی

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید