خبر فوری

ایران 3 – عراق 0؛ بردی قاطع با نمایشی دلپذیر

هرمزبان – ایران و عراق در مسابقات انتخابی جام جهانی به مصاف هم رفتند که در نهایت این بازی با برتری 3-0 ایران پایان یافت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، در چارچوب رقابت های انتخابی جام جهانی، تیم های ایران و عراق به مصاف هم رفتند که در نهایت تلاش دو تیم در نود دقیقه، این ایران بود که با سه گل موفق به کسب یک پیروزی بزرگ شد. تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود از مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر به مصاف تیم ملی عراق رفت که شاگردان دراگان اسکوچیچ با ارائه یک بازی خوب، دیدنی و منطقی، موفق شدند بدون اینکه اجازه خودنمایی به عراق را بدهند، از سد این تیم عبور کنند.
بازیکنان تیم ملی ایران بازی را بسیار خوب و فوق العاده آغاز کردند. روی حرکتی که امید نورافکن از سمت چپ آغاز کرده بود، توپ به مهدی طارمی رسید و ارسال بلند و دقیق این بازیکن در دهانه دروازه به علیرضا جهانبخش رسید و این بازیکن با ضربه سری دیدنی دروازه عراق را باز کرد.ذ در ادامه نیز سردار آزمون یک موقعیت بسیار خوب داشت که ضربه دیدنی این بازیکن را گلر عراق به زیبایی مهار کرد. در ادامه نیز عراقی ها قادر به خلق موقعیت جدی به روی دروازه ایران نبودند و بازی با نتیجه یک بر صفر به سود ایران به پایان رسید.
در آغاز نیمه دوم، عراقی ها قدرت هجومی خود را با 2 تعویض افزایش دادند و در همان دقایق نخست نیمه دوم، مهند علی تعویض دیک ادووکات دروازه بیرانوند را باز کرد که البته این گل در شرایط آفساید به ثمر رسید. پس از گذشت دقایقی، بازیکنان تیم ملی صاحب توپ و میدان شدند و مهدی طارمی در دقیقه 69 روی پاس استثنایی سردار آزمون دروازه عراق را باز کرد.
ملی پوشان در ادامه چندین بار به شکل خطرناکی روی دروازه حریف ظاهر شدند تا اینکه دو تعویض طلایی اسکوچیچ، پایه گذار گل سوم بودند. کریم انصاری فرد و علی قلی زاده که همزمان و در دقیقه 88 به زمین آمده بودند، دو دقیقه بعد روی یک همکاری عالی به گل رسیدند. ارسال خوب کریم از سمت چپ و بغل پای نرم قلی زاده، گل سوم را برای ایران به ارمغان آورد. در ادامه نیز باز هم ایران چند شانس خوب برای گلزنی داشت اما در نهایت بازی با نتیجه 3 بر صفر به سود شاگردان اسکوچیچ به پایان رسید تا همانطور که این مربی کروات قول داده بود، ایران با ارائه یک بازی هجومی و دیدنی، عراق را در هم بکوبد و صدرنشینی اش را بیش از پیش مستحکم تر کند.
شرح گل ها:
عراق 0 – ایران یک (دقیقه 3: علیرضا جهانبخش): نفوذ فوق العاده مهدی طارمی از سمت چپ و ارسال دیدنی این بازیکن به روی دروازه، با ضربه سر علیرضا جهانبخش همراه شد و این بازیکن موفق شد دروازه عراق را در همان ابتدای کار باز کند. 
عراق 0 – ایران 2 (دقیقه 70: مهدی طارمی): سردار آزمون کنار خط عرضی زمین صاحب توپ شد و با پاسی بلند و استثنایی مهدی طارمی را صاحب یک موقعیت تک به تک کرد. این بازیکن پس از کنترل توپی دیدنی، با فهد طالب تک به تک سد و با ضربه ای بغل پا، توپ را از میان پاهای گلر عراقی ها عبور داد و به گل دوم ایران تبدیل کرد.
عراق 0 – ایران 3 (دقیقه 90: علی قلی زاده): یک حرکت خوب از سمت چپ و ارسال دیدنی کریم انصاری فرد در درون محوطه جریمه به علی قلی زاده رسید و این بازیکن پس از یک استپ خوب و با ضربه ای نرم و بغل پا، دروازه عراق را برای بار سوم باز کرد.
لحظات حساس:
دقیقه 12: کار خوبی تیمی و فرصتی که نصیب مهدی طارمی شد. شوت فنی و بغل پای این بازیکن را گلر عراق در اختیار گرفت.
دقیقه 28: ارسال خوب جهانبخش به روی دروازه نصیب سردار آزمون شد که ضربه سر مهاجم تیم ملی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 32: حرکت تیمی فوق العاده از سمت راست و پاس جهانبخش به نوراللهی و در ادامه ارسال دقیق و زمینی این بازیکن روی نقطه پنالتی به سردار آزمون رسید که ضربه زیبا و بغل پای این بازیکن را فهد طالب گلر عراق به زیبایی مهار کرد.
دقیقه 47: یک ضربه کاشته برای عراق به دست آمد که ضربه ارسالی امجد عطوان پس از تاثیرگذاری ایمن حسین در دهانه دروازه به مهند علی رسید و ضربه سر این بازیکن وارد دروازه ایران شد که البته این گل در شرایط آفساید به ثمر رسید و پس از بازبینی صحنه توسط VAR، تصمیم کمک داور مورد تایید قرار گرفت.
دقیقه 67: یک ضربه کاشته برای ایران به دست آمد که جهانبخش آن را به روی دروازه عراق ارسال کرد که ضربه سر شجاع خلیل زاده در دستان گلر عراق جای گرفت.
دقیقه 74: یک ضدحمله دیدنی از بازیکنان تیم ملی ایران و مهدی طارمی که درون محوطه جریمه صاحب توپ شد. پاس عرضی او در دهانه دروازه به سردار آزمون رسید که صفا هادی چند صدم ثانیه زودتر از آزمون و با تکلی خوب، به توپ رسید و مانع از رسیدن ایران به گل سوم شد.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید