خبر فوری

«یخ در بهشت» با طرح جلد نو متتشر شد

چاپ سوم کتاب «یخ در بهشت» نوشته سیده عذرا موسوی با طرح جلد و صفحه‌آرایی نو به همت نشر جمکران راهی بازار نشر شد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان؛ چاپ سوم کتاب «یخ در بهشت» که شامل یازده داستان از بانوان نویسنده است، با طرح جلد و صفحه‌آرایی جدید به همت انتشارات کتاب جمکران روانه بازار کتاب شد.

این کتاب که به دبیری سیده عذرا موسوی به نگارش درآمده، روایت مادرانی است که خودشان از قهرمانی دیگران قصه‌ها گفته‌اند و حال خودشان قهرمانانی شده‌اند که از آن‌ها قصه‌ها باید گفت. خواهران، مادران و دخترانی که سال‌ها پیش از جنگ با تربیت رزمندگان، سهم سترگی در جبهه‌ها داشتند و در حین جنگ با جانفشانی و دلسوزی، و پشت خط جبهه با صبوری و مدارا، از جنگ حماسه‌ای به وسعت روحشان ساختند. 

در این مجموعه، زنان شخصیت اصلی داستان‌ها هستند. آن‌ها تنها راوی رشادت‌ها، ایثار و فداکاری رزمندگان نیستند، بلکه خود کنشگر و فعال در این عرصه هستند. درواقع، داستان، داستان آنهاست. همچنین این داستان‌ها شاید از بین ۴۰ داستان انتخاب شده است و دبیر مجموعه در گزینش آنها سختگیری بسیاری کرده است.

موضوع اصلی همه داستان‌های مجموعه، نقش زنان در عرصه دفاع مقدس است. از این رو یکی از ویژگی‌های برجسته این اثر بانوان نویسنده آن هستند که از دریچه دنیای زنانه به جنگ و دفاع مقدس نگاه کرده‌اند و کوشیده‌اند به طور دقیق حس و حال زنانه را در داستان‌ها انتقال دهند.

در بخشی از این کتاب آمده است: «نه اینکه خوشم بیاید از ایرانی‌ها، نه! اما نمی‌توانستم. نه اینکه بَدم بیاید از آنها. اصلاً کاری نداشتم به کارشان. می‌دانستم ایران کشوری است همین نزدیکی‌ها. نه این قدر نزدیک که همسایه باشد و نه آن قدر دور که نشناسمش. ایران برای من سؤال معلممان بود توی مدرسه. وقتی که پرسید ایران در کجای کُره زمین است و من گفتم جایی همین نزدیکی‌ها، معلم و بچه‌ها خندیدند.

اسم ایران همیشه مرا یاد آن روز می‌انداخت. حتی وقت‌هایی که کمال، خسته از کار سنگین آزمایشگاه و درس و دانشگاه، دست می‌برد و دکمه تلویزیون کوچک رنگی را فشار می‌داد و مثل هر شب می‌نشست پای اخبار جنگ، من دوباره بچه می‌شدم و می‌رفتم توی کلاس درس.

اخم‌های کمال می‌رفت توی هم از اخبار جنگ. دست می‌برد به بسته سیگار و اتاق کوچک پر می‌شد از بوی دود. به سرفه می‌افتادم. پنجره کوچک اتاق را باز می‌کردم و هوای خنک شب‌های پاریس هجوم می‌آورد توی اتاق و دست دود‌های خاکستری را می‌گرفت و با خودش می‌برد. بعد تلویزیون را خاموش می‌کردم و می‌گفتم، نمی‌خواهم اخبار این جنگ لعنتی را بشنوم و کمال، ته‌مانده سیگارش را له می‌کرد توی زیرسیگاری کریستالی که هر شب وقت اخبار پر می‌شد.

چشم‌هایم را که باز می‌کنم، چیزی جز سقف بلند نمی‌بینم. اینجا کجاست؟ نمی‌دانم. آخرین چیزی که هجوم می‌آورد به ذهن دست و پا بسته‌ام. ساختمان آن هتل است توی بغداد، توی یکی از زیباترین خیابان‌هایش.»

یادآور می‌شود؛ چاپ سوم کتاب «یخ در بهشت» ۱۳۵ صفحه‌ای با قیمت ۲۷ هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید