خبر فوری

دلار وارد فاز احتیاطی شد / ۳۰ شهریور چه خبر است؟

دومین خبر مثبت از مذاکرات میان ایران و آمریکا هم شنیده شد. بلومبرگ اعلام کرده که احتمالا دور هفتم مذاکرات برجامی وین ۳۰ شهریور ماه برگزار شود. خبری که دلار را وارد فاز احتیاطی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، اولین سیگنال مثبت به قیمت ارز را وزیر امور خارجه ایران داد. امیر عبدالهیان در گفت‌وگو با همتای آلمانی خود گفته بود اصل گفت‌وگوهای وین قابل قبول است. اما مذاکره‌ای را قبول داریم که به رفع واقعی تحریم‌ها و تامین حقوق حقه ایرانیان بینجامد.

بعد از آن بلومبرگ خبر داد که کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) برگزار می‌شود و این احتمال وجود دارد که دور هفتم مذاکرات برجامی در وین در حاشیه این نشست برگزار شود.

حالا معامله‌گران بازار ارز منتظر تایید این نشست هستند. نشستی که نتیجه آن می‌تواند بر قیمت دلار در بازار ایران اثر بگذارد. چراکه این اولین نشست رسمی دولت جدید است و می‌تواند بیانگر موضع این دولت درباره مذاکره با امریکا باشد.

دلار ارزان شد!

اولین واکنش بازار به این خبر کاهش قیمت دلار بود. اگرچه محدود. قیمت دلار در صرافی ملی نسبت به ساعات اولیه صبح ۱۳ شهریور، ۱۰۰ تومان کاهش یافت.

قیمت دلار در بازار آزاد هم روند نزولی داشت و به مرز ۲۷ هزار تومان رسید. اما مشخص نیست که آیا قیمت دلار به زیر این کانال هم وارد می‌شود یا نه.

هفته گذشته نرخ دلار به زیر ۲۷ هزار تومان رسید اما مدت بسیار کمی در این محدوده ماند و بلافاصله کانال ۲۷ هزار تومانی را پس گرفت. معامله‌گران می‌گویند ورود قیمت دلار به کانال ۲۶ هزار تومان و رسیدن آن به زیر قیمت ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان می‌تواند سبب ریزش بیشتر قیمت شود.

اگرچه برخی می‌گویند دلار به راحتی کانال ۲۷ هزار تومان را از دست نمی‌دهد و وارد فاز ریزش نمی‌شود. اما حالا اخبار مذاکرات کمی امیدوارکننده‌تر از گذشته شده و معامله‌گران منتظرند که ببینید آیا در آخرین روز شهریور سیگنال قوی‌تری از وین دریافت می‌کنند یا نه.

از طرف دیگر گفته می‌شود افزایش عرضه ارز توسط افغانستانی‌های مهاجر به ایران زمینه‌ساز کاهش نوسانات دلار در روزهای انتهایی هفته گذشته شد.

با توجه به تصرف افغانستان توسط طالبان، گفته می‌شود که افراد زیادی به سوی مرزهای ایران و پاکستان سرازیر شده‌اند و ورود بخشی از آنها به کشور موجب شده است که سمت عرضه دلار افزایش پیدا کند.

این هفته دلار روی ۲۷ هزار تومان می‌ماند؟

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید