خبر فوری

ده پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند

در هفته‌ای که گذشت 10 پدر و مادر شهید و دو جانباز آسمانی شدند و به فرزندان و و یاران خود پیوستند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان؛ معصومه میرمحکم؛ مادر گرانقدر شهیدان عباس، محمود و احمد میرمحکم در سن 84 سالگی بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید عباس میرمحکم سال 1336 به دنیا آمد و سال 1366 بعد از تحمل 6 سال مجروحیت و دیالیز به شهادت رسید. شهید احمد میرمحکم نیز سال 1346 به دنیا آمد و سال 1364 در عملیات والفجر 8 و فتح فاو شهید شد. شهید محمود میرمحکم هم در سال 1344 متولد شد و سال 1365 طی عملیات کربلای 5 در شلمچه به شهادت رسید.

مادر سرداران شهید امان‌الله و احمد لری گویینی

ربابه ارجمند؛ مادر گرانقدر سرداران شهید امان‌الله و احمد لری گویینی به دیدار فرزندان شهیدش پیوست و مراسم تشییع  این اسوه صبر و بردباری در گلزار شهدای سیرجان قطعه والدین شهدا برگزار  شد.

شهید امان‌الله لری گویینی سال ۱۳۳۴ در روستای پاریز از توابع شهرستان سیرجان دیده به جهان گشود و سال 1365 در عملیات کربلای ۵ در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید احمد لری گویینی سال ۱۳۳۵ در روستای پاریز از توابع شهرستان سیرجان چشم به جهان گشود و سال 1365 با سمت فرمانده گروهان به درجه رفیع شهادت نائل آمد. 

همسر و مادر شهید 

حاجیه خانم زهرا یوسفی همسر شهید والامقام غلام فروتن و مادر شهید گرانقدر جواد فروتن پس از تحمل سال‌ها فراق از همسر و فرزندش چهارشنبه سوم شهریور در سن 69 سالگی پس از یک دوره بیماری دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.

شهیدان پدر و پسر غلام و جواد فروتن، 12 آبان 1314 و یکم مرداد 1352 در روستای خیرآباد چشم به جهان گشودند و در سوم آبان 1376 بر اثر درگیری با اشرار در روستای چاهک تربت جام به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

مادر شهیدان مهدی و عبدالله جلیلی

مرحومه حاجیه خانم صاحب سلطان نورانی مادر شهیدان والامقام مهدی و عبدالله جلیلی در سن 87 سالگی به علت کهولت سن و پس از سال‌ها دوری از فرزندان افتخار آفرینش آسمانی شد و به شهیدانش پیوست.

مادر شهیدان حسینعلی و حسن ثانی حیدری

حوا پارسا مادر شهیدان گرانقدر حسینعلی و حسن ثانی حیدری پس از سال‌ها تحمل درد و رنج دوری از فرزندان شهیدش در سن 79 سالگی به دلیل بیماری در بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد درگذشت.

شهیدان «حسن و حسینعلی ثانی حیدری» فرزند ابراهیم، 28 دی 1358 و هشتم اردیبهشت 1348 در زابل استان سیستان و بلوچستان چشم به جهان گشودند و ششم مهر 1381 در زاهدان و چهارم خرداد 1367 در منطقه عملیاتی شلمچه به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

مادر شهیدان رحیم و بیگ آقا صوابی

حاجیه پاسبان مادر معظم شهیدان والامقام رحیم و بیگ آقا صوابی نیری دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید معظم رحیم صوابی نیری متولد اول بهمن 1343 از طریق نیروهای ژاندارمری سابق به خدمت مقدس سربازی اعزام و در 17 اسفند 1363 در منطقه عملیاتی پیرانشهر و شهید گرانقدر بیگ آقا صوابی نیری متولد اول آبان 1347 با عضویت سرباز ارتش جمهوری اسلامی ایران در 21 تیر 1367 در منطقه عملیاتی عین خوش پس از نبرد بی‌امان برای دفع معاندین نظام و متجاوزین بعثی و دفاع از حریم انقلاب اسلامی و ولایت به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

مادر شهید قاری، محسن حاجی‌حسنی کارگر

ربابه خراسانی مادر شهید قاری برجسته بین‌المللی؛ محسن حاجی‌حسنی کارگر در سن 58 سالگی به علت عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
محسن حاجی‌حسنی کارگر در 15 آبان 1367 چشم به جهان گشود و در دوم مهر ۱۳۹۴ در حادثه منا «حج تمتع» به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

پدر شهیدان حمزه و سهراب عطائی مقدم

حاج عباسعلی عطائی پدر شهیدان والامقام حمزه و سهراب عطائی مقدم پس از تحمل سالها غم فراق به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر مطهر این پدر بزرگوار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جوار گلزار شهدای سهروفیروزان به خاک سپرده شد.

شهید حمزه عطایی مقدم سال  1346 در روستای سهروفیروزان از توابع شهرستان فلاورجان چشم به جهان گشود و سال 1361 با سمت تک تیرانداز در شلمچه به شهادت رسید.

پدر معظم شهیدان حیدر و حمید عبدوس

کربلایی حاج علی آقا عبدوس، پدر معظم شهیدان سرافراز حیدر و حمید عبدوس، دعوت معبودش را لبیک گفت و به دیدار فرزندان شهیدش پیوست.

شهید حجت‌الاسلام حیدر عبدوس سال 1341 به دنیا آمد و سال 1365 در عملیات کربلای چهار به شهادت رسید و شهید حمید عبدوس سال 1347 به دنیا آمد و سال 1365 در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید.

پدر شهیدان علی‌اصغر و علی‌اکبر عسگرزاده

حاج حیدر عسگرزاده پدر شهیدان معظم علی‌اصغر و علی‌اکبر عسگرزاده پس از تحمل سال‌ها غم فراق به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید علی‌اصغر عسگرزاده سال 1341 در شهرستان خوی دیده به جهان گشود. به عنوان بسیجی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و سال 1362 در شرهانی توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش و سوختگی به شهادت رسید.

شهید علی‌اکبر عسگرزاده سال 1344 در شهرستان خوی به دنیا آمد، به عنوان پاسدار عازم جبهه شد و سال 1365 در حاج عمران بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. 

جانباز شیمیایی مدافع حرم محمد نوروزی

جانباز شیمیایی مدافع حرم محمد نوروزی، بامداد چهارشنبه 10 شهریور ماه به دلیل جراحات شیمیایی در سوریه به شهادت رسید.

شهید والامقام محمد نوروزی متولد 1358 در قزوین، بیش از چهار سال در دفاع از حرم اهل بیت (ع) داوطلبانه در جبهه مقاومت حضور داشت و با تروریست‌های تکفیری جنگید. این رزمنده مقاومت در عملیات‌های مختلفی همچون آزادسازی بوکمال، آزادسازی حلب، آزادسازی حومه ادلب و آزادسازی تدمر حضور داشت.

شهید نوروزی طی نبرد مجاهدانه خود در جبهه مقاومت، دچار مجروحیت شیمیایی شده و سال‌ها به نام جانباز مدافع حرم شناخته می‌شد که نهایتاً به دلیل شدت عارضه شیمیایی امروز در سوریه آسمانی شد و به یاران شهیدش پیوست.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید