خبر فوری

با قراردادی 5 ساله؛ مهدی قائدی به شباب الاهلی پیوست

هرمزبان – مهدی قائدی به جمع بازیکنان شباب الاهلی اضافه شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، پس از کش و قوس های فراوان سرانجام امروز مهدی قائدی با انتشار پستی در صفحه شخصی خود اعلام کرد از جمع آبی پوشان پایتخت جدا شده و در امارات به فوتبال خود ادامه خواهد داد. حالا باشگاه شباب الاهلی به صورت رسمی این موضوع را اعلام کرده است. بنابراین بعد از احمد نوراللهی، مهدی قائدی دومین بازیکن ایرانی این تیم در این فصل خواهد بود. قرارداد مهدی قائدی با باشگاه شباب الاهلی، 5 ساله خواهد بود.
به گفته یکی از مدیران استقلال، آبی ها از فروش مهاجم تیم خود درآمد قابل توجهی کسب کرده اند. ظاهرا مبلغ رضایتنامه مهدی قائدی برای انتقال به باشگاه شباب الاهلی بیش از آن چیزی است که در رسانه ها مطرح می شود. امروز فیلمی از حضور مهدی قائدی در تمرینات شباب الاهلی امارات منتشر شد و بعد از آن این بازیکن یک پست خداحافظی منتشر کرد تا در نهایت خواسته هواداران استقلال بی نتیجه بماند و این تیم یکی از بهترین بازیکنانش را از دست بدهد.
بعد از این اتفاق، موجی از نارضایتی بین هواداران استقلال ایجاد شده است و آنها به مددی بابت این انتقال حمله کرده اند. با این حال یکی از مدیران استقلال که دوست نداشت نامش فاش شود ادعای جالبی را مطرح می کند، او می گوید رقم انتقال مهدی قائدی حدود 1.5 میلیون دلار است و این بازیکن را تبدیل به یکی از گران ترین لژیونرهای تاریخ فوتبال ایران می کند. او همچنین ادعا می کند مددی با هماهنگی و رضایت فرهاد مجیدی با انتقال قائدی موافقت کرده است چرا که با این پول هم بدهی استراماچونی پرداخت می شود و هم آبی ها می توانند اقدام به جذب یک بازیکن خارجی باکیفیت کنند.
فرهاد مجیدی پیش از این به باشگاه اعلام کرده بود تنها در صورتی با جدایی مهدی قائدی موافقت می کند که استقلال به جای او، دو بازیکن خارجی باکیفیت بگیرد. البته فرهاد چند روز پیش نظر خود را تغییر داد و مدعی شد به هیچ وجه مخالف جدایی مهدی قائدی نیست اما به نظر می رسد اصرار این بازیکن به بازی در شباب الاهلی و مبلغ این باشگاه اماراتی، استقلال را مجاب کرده ستاره خود را بفروشد.
باشگاه الاهلی دقایقی پیش با انتشار یک کلیپ کوتاه خرید ستاره بوشهری فوتبال ایران را قطعی کرد. در منابع اماراتی این قرارداد پنج ساله عنوان شده و به نظر می‌رسد مبلغی بالای دومیلیون دلار برای استقلال منفعت مالی داشته است. قایدی با این قرارداد به باشگاهی پیوست که پیش از این حسن روشن را بعنوان اولین ایرانی و یک ستاره بزرگ به خدمت گرفته بود. بعد از روشن نیز چهره‌‎هایی مثل علی کریمی، جواد کاظمیان، فرهاد مجیدی و میلاد میداوودی عضو این باشگاه قدرتمند شهر دبی بوده‌اند که مالکیت آن در اختیار فرزند شیخ محمد حاکم دبی است.
قایدی که طی ماه های گذشته مورد توجه باشگاه شباب الاهلی و همچنین الغرافه قطر و آ.ا.ک آتن یونان قرار گرفته بود، از 11 روز پیش راهی دبی شد تا به مذاکرات با تیم های خواهان خود ادامه دهد. از میان پیشنهادات رسیده به دست قایدی، باشگاه شباب الاهلی عزم بالایی برای جذب این بازیکن داشت و مذاکرات دو طرف به شکل جدی دنبال شد. در ادامه نیز احمد مددی مدیرعامل استقلال راهی امارات شد تا برای افزایش مبلغ انتقال قایدی، با مدیران شباب الاهلی وارد مذاکره شود.
در حالیکه چند دور مذاکره دو طرف بنا بر گفته مدیرعامل استقلال به بن بست خورده بود، از روز گذشته و با ارائه پیشنهاد جدید از سوی تیم اماراتی، دو طرف به توافق رسیدند و در نهایت باشوی کوچک با عقد قراردادی رسمی به این تیم پیوست. امروز صبح نیز قایدی با انتشار یک پست اینستاگرامی، به صورت رسمی از هواداران استقلال خداحافظی کرد و راهی شباب الاهلی شد. البته گفته می شود این بازیکن طی روزهای گذشته نیز در تمرینات این تیم حضور داشته ولی امروز داستان پیوستن این بازیکن به تیم اماراتی به صورت رسمی اعلام شد.
باشگاه شباب الاهلی نیز با انتشار ویدیویی از مهدی قایدی، او را به عنوان خرید جدید خود معرفی کرد تا وینگر جوان استقلال فصل بعد را در لیگ امارات توپ بزند. هنوز از میزان دقیق مبلغ ترانسفر قایدی خبر رسمی منتشر نشده ولی گفته می شود این مبلغ بین 1.5 تا 2 میلیون دلار بوده است. مبلغی که می تواند به رکوردی در زمینه ترانسفر بازیکنان از لیگ ایران به خارج از کشور تبدیل شود. پس از اینکه باشگاه شباب الاهلی موفق شد احمد نوراللهی کاپیتان پرسپولیس را جذب کند، حالا خرید دوم این تیم اماراتی از دیگر تیم بزرگ پایتخت یعنی استقلال است. شباب الاهلی فصل گذشته قهرمان جام حذفی امارات شد و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید