خبر فوری

راه‌آهن تهران، نخستین مقصد وزیر جدید راه

وزیر راه و شهرسازی در بازدید سرزده از ایستگاه مرکزی راه‌آهن تهران ضمن مشاهده نزدیک کیفیت خدمات ارائه شده به مردم و مطالبات صنفی کارکنان راه‌آهن، وعده ایجاد مسکن ارزان قیمت داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، رستم قاسمی پس از کسب رای اعتماد مجلس شورای اسلامی در روز سوم شهریور، اولین بازدید سرزده خود به عنوان وزیر راه و شهرسازی را به جنوب تهران و ایستگاه راه‌آهن مرکزی تهران اختصاص داد.

با ورود به ایستگاه راه‌آهن از درب اصلی، ازدحام شهروندان برای ورود به سکو ۱ و ۲ و استفاده از قطار حومه‌ای تهران به مقصد هشتگرد و پیشوا خودنمایی می‌کرد که قاسمی را به میان جمعیت برد و مردم از تاخیر و کمبود قطار گلایه می‌کردند و متصدی جوان شرکت راه‌آهن که گویا وزیر را نشناخته بود پاسخگوی سوالات قاسمی در خصوص تاخیر و برنامه حرکت قطارها بود.

آقای وزیر با شهروندانی که برای سوارشدن به قطار به سکو وارد شدند، همراه شد و پسر جوانی با دیدن وزیر راه زبان به انتقاد گوشود، می‌گفت دانشجوست و هر روز از ورامین به تهران می‌آید و اینکه مردم به هیچ انتظار بالایی ندارند و فقط می‌خواهند کیفیت ارائه خدمات بالاتر رود.

او در میان چند نفری که دور قاسمی را گرفته بودند می‌گفت مدتی دیگر ترم تحصیلی دانشگاه‌ها آغاز می‌شود و من به دلیل تاخیر قطار و یا ازدحام جمعیت به موقع به دانشگاه نمی‌رسم.

سایر مردم که گویا اصلا متوجه حضور وزیر نشده‌ بودند با رسیدن قطار به سمت درب‌های ورودی رفتند و تامل نگاه وزیر راه شهرسازی به جمعیت بالایی که منتظر سوارشدن به این قطارهای حومه‌ای تهران بودند، به نظر می‌رسید که ماموریت مهم و اساسی برای بهبود وضعیت فعلی ارائه خدمات به مردم شهرستان‌های استان تهران را تداعی می‌کرد.

پس از آن قاسمی راهی سکوهای قطارهای مسافربری سطح کشور شد و وارد واگن قطار عازم به تبریز شد و به سراغ کوپه‌هایی رفت که مسافران در آن مستقر شده بودند.

سوال مشترک وزیر جدید از مسافران درباره وضعیت قطارها، نحوه خدمات‌دهی و قیمت بلیط بود که بیشتر مسافران بدون اینکه سمت فرد مقابل خود را بدانند به بیان مشکلات و انتظارات خود پرداختند و قاسمی تمامی موارد یادداشت می‌کرد.

در کوپه‌ای که ۴ شهروند مهابادی حضور داشتند، وزیر راه دقایقی مهمان آن‌ها بود و به گپ و گفت نشست که این آقایان از کمبود برنامه سفر قطار در مهاباد به وزیر گلایه کردند و با عکس یادگاری با وزیر راه سفر خود را آغاز کردند.

در کوپه‌ای صحبت وزیر و مردم به سمت مسکن و گرانی آن رفت که قاسمی وعده ساخت مسکن ارزان قیمت در تمام نقاط کشور را مطرح کرد و گفت حتما در طرح ثبت‌نام کنند.

راه‌آهن تهران، نخستین مقصد وزیر جدید راه

پس از پیاده‌شدن از قطار قاسمی پای درد و دل کارکنان و کارگران راه‌آهن نشست که آن‌ها از گلایه‌های خود درباره وضعیت حقوق و مزایا، سختی کار و وضعیت مسکن گفتند و اینکه بعضا شرکت‌های مربوطه راه‌آهن در حق آن‌ها اجحاف کرده و خواستار اعمال حداقل‌ها برای کارکنان شبکه ریلی هستند.

قاسمی دقایقی نیز در میان لوکوموتیو رانان قطار حضور یافت و مجدد موضوع مسکن کارمندان راه‌آهن مطرح شد و وزیر گفت طرح ساخت مسکن تسهیلات خوب، سود کم و زمین رایگان عملی خواهد شد.

در آخرین مرحله بازدید  قاسمی به سالن انتظار ایستگاه راه‌آهن تهران رفت و با مردم گفت‌وگو پرداخت، فاصله زمانی طولانی میان قطارها در برخی مقاصد و عدم تامین امکانات رفاهی مناسب در ایستگاه از جمله استراحتگاه و آبخوری که مردم را مجبور به خرید آب معدنی می‌کرد از جمله گلایه‌های مردم بود.

در این میان ۲ خانم که از فرهنگیان استان آذربایجان غربی بودند مشکلات خود را در خصوص وضعیت استخدامی و شغلی خود مطرح کردند که قاسمی ضمن یادداشت موضوع قول مطرح کردن آن در جلسه چهارشنبه این هفته هیئت دولت و پیگیری از سرپرست وزارت آموزش و پرورش داد.

راه‌آهن تهران، نخستین مقصد وزیر جدید راه

پس از آن وزیر راه و شهرسازی از نمازخانه، باجه فروش بلیط و دفتر شرکت رجا بازدید کرد که در هر نقطه احترام و تکریم مردم توسط کارکنان راه‌آهن مورد تاکید جدی وزیر بود.

حسن ختام حضور قاسمی در راه‌آهن تهران دیدار و عکس یادگاری با خانواده‌ای اصفهانی در محوطه بیرونی ایستگاه بود که از پرسش قاسمی در خصوص وضعیت قطارها سمت او را جویا شدند و با شنیدن وزیر جدید راه تعجب کرده و مادر خانواده گفت که مسوولان قبلی شاید به دلیل کرونا مردم را از ویدئوکنفرانسی رصد می‌کردند.

منبع: مشرق نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید