خبر فوری

بدترین شروع تاریخ آرسنال؛ بدون امتیاز و بدون گل زده

هرمزبان – چلسی در شبی که از ابتدا روملو لوکاکو را در ترکیب خود در اختیار داشت، به راحتی و با شرایطی که فرصت های خوبی را نیز از دست داد، با دو گل رقیب همشهری خود را مغلوب کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، تیم میکل آرتتا مقابل تیم سر حال و قدرتمند توماس توخل حرفی برای گفتن نداشت. آرسنال در دومین بازی خود در فصل جدید لیگ برتر هم شکست خورد؛ این بار در خانه و با نتیجه 2-0 مقابل چلسی. اوضاع توپچی ها اصلا جالب به نظر نمی رسد. این تیم که در فصول اخیر نتوانسته بود انتظارات هوادارانش را بر آورده کند، فصل 22-2021 را هم به بدترین شکل ممکن آغاز کرده و نشانه ای از پیشرفت در آن دیده نمی شود. پس از باخت امروز که با گل های روملو لوکاکو و ریس جیمز رقم خورد، نگاهی داریم به رکوردهایی که در این بازی به ثبت رسیدند. 
آرسنال برای اولین بار در تاریخ خود، دو بازی ابتدایی اش در لیگ را بدون زدن حتی یک گل باخته است: 2-0 مقابل برنتفورد و 2-0 مقابل چلسی. میکل آرتتا بیستمین باخت لیگ برتری خود به عنوان سرمربی آرسنال را در شصتمین بازی خود تجربه کرد؛ این در حالی است که ثبت چنین رکوردی برای آرسن ونگر 116 بازی طول کشید. آرسنال برای اولین بار پس از آگوست 1992، پس از برگزاری بیش از یک بازی در لیگ برتر، خودش را در منطقه سقوط می بیند.
ریس جیمز پس از خوان ماتا (2012)، دومین بازیکن تاریخ چلسی است که در یک بازی لیگ برتری خارج از خانه مقابل آرسنال، هم گل می زند و هم پاس گل می فرستد. از فصل 20-2019 فقط روبرت لواندوفسکی (106)، کیلیان ام باپه (73)، کریستیانو رونالدو (73) و لیونل مسی (69) بیش از روملو لوکاکو (65) در پنج لیگ معتبر اروپایی موفق به گلزنی شده اند. لوکاکو همچنین با زدن صد و چهاردهمین گلش در لیگ برتر، از ایان رایت جلو زد و بیستمین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر نام گرفت. 
118 سال از حضور آرسنال در لیگ های حرفه ای انگلیس می گذرد و در این فصل، بدترین شروع تاریخ توپچی ها رقم خورد. دیدار آرسنال و چلسی در هفته دوم فصل 2021/22 لیگ برتر انگلیس با برد 2-0 چلسی به پایان رسید. آرسنال بدترین شروع تاریخ خود در لیگ های حرفه ای انگلستان (سطح اول تا چهارم) را تجربه می کند. در تاریخ 118 ساله حضور آرسنال در لیگ های سطح اول تا چهارم انگلیس برای اولین بار است که این تیم در پایان هفته دوم بدون امتیاز و بدون گل زده است. توپچی ها قبلا هم فصل را با دو باخت پیاپی آغاز کرده اند اما حداقل یک گل نیز به ثبت رسانده بودند.
تیم های آرسنال و چلسی از ساعت 20 به وقت تهران و در چارچوب رقابت های لیگ برتر انگلیس به مصاف هم رفتند که این دیدار با شکست خانگی 2-0 توپچی ها به پایان رسید. به نقل از RMC، باکاری سانیا، مدافع راست سابق آرسنال به انتقاد از وضعیت فعلی این تیم و عملکرد سران این باشگاه در نقل و انتقالات تابستانی می پردازد و در این رابطه می گوید: چطور می توانید 150 میلیون یورو هزینه کرده و فقط بازیکنان جوانی را به خدمت بگیرید؟ ممکن است این اقدام آن ها برای آینده باشگاه مفید باشد اما باید به وضعیت فعلی تیم نیز توجه شود. هنگامی که من در آرسنال بازی می کردم، هر بازیکنی از پیوستن به این باشگاه هیجان زده می شد اما اکنون… ما DNA خود را از دست داده ایم.
تاکنون آرسنال در نقل و انتقالات تابستانی موفق به جذب 5 بازیکن از جمله بن وایت، مارتین اودگارد، نونو تاوارس، آرون رمزدیل و آلبرت سامبی لوکونگا شده است.
چلسی به لطف گل های روملو لوکاکو و ریس جیمز، هفته دوم لیگ برتر انگلیس را با برد به پایان رساند. دروگبا که در طول دوران حرفه ای خود 15 بار برابر آرسنال بازی کرد و 10 برد، 4 تساوی و فقط 1 شکست را تجربه کرد، پس از بازی در توییتر نوشت: «آرسنال مقابل چلسی، همان حکایت همیشگی». گفتنی است که دروگبا در رویارویی های خود با آرسنال 13 گل زد و 4 پاس گل هم فرستاد. 
قبول دو شکست در دو هفته ابتدایی بدون زدن حتی یک گل باعث شده توپچی ها بدترین شروع تاریخ خود در لیگ برتر را تجربه کنند. بعد از شکست با دو گل مقابل چلسی، میکل آرتتا اذعان داشت شرایط پیر آمریک اوبامیانگ برای این دیدار مهیا نبوده و او به سختی خود را به دیدار برابر چلسی رسانده است.میکل آرتتا گفت: “در یک مسابقه فوتبال شما همیشه می توانید عملکردی بهتر نسبت به آنچه ارائه دادید را به نمایش بگذارید. در نیمه اول مشکلاتی داشتیم. زمان زیادی طول کشید تا توپ را در مناطق مورد نیاز خود پس بگیریم. وقتی این کار را انجام دادیم، به نظر می رسید می توانیم خطرات مهمی روی دروازه حریف ایجاد کنیم. این مقطع نیز یکی از لحظات سختی که باید پشت سر گذاشت.
شرایط واقعا سخت و احتمالا بی سابقه است. هرچند که بروز احساس تاسف به ما کمکی نمی کند. ما نمی توانیم موارد بیرونی را کنترل کنیم. ما سعی می کنیم در مورد آنچه با آن روبرو هستیم توضیح دهیم، اما انتظار برای این باشگاه همیشه این است که پیروز شویم. من در مورد همه گزینه هایی که می توانید تصور کنید فکر کردم، اما ما این هفته نیز تحت تأثیر ویروس کرونا قرار داشتیم. ما آن تیم هایی را که سه مدافع بازی می کنند را شکست داده و چلسی با سیستم چهار دفاعه را نیز در گذشته مغلوب کرده بودیم.
نمی دانم پیر آمریک اوبامیانگ آماده بازی کردن بود یا نه. او فقط یک روز با تیم تمرین کرده و واقعا با بیماری دست و پنجه نرم می کرد. اوبامیانگ مدت زیادی در بستر بیماری بود، اما می خواست در لیست تیم حضور داشته باشد. بازیکنان مصدوم برای بازگشت نیز به کمی زمان نیاز دارند و امیدوارم در ادامه شرایط متفاوت باشد. نکته خوب این است که داستان در فوتبال به سرعت تغییر می کند.”

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید