خبر فوری

ارائه بسته حمایتی فرهنگیان اولویت اول ماست/انتقادها را به دل نمی‌گیرم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه اصفهان گفت: هدف ما تسهیل‌گری در تمام امور فرهنگی و هنری و حمایت از تمام بخش‌های آن است و در گام نخست قصد داریم در جلسه دولت و در ستاد ملی کرونا، ارائه بسته حمایتی به اصحاب فرهنگ و هنر را به تصویب برسانیم.
به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز هشتم شهریور در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان اصفهان گفت: می‌کوشیم تا تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری به ریل عادی خود بازگردد و در این مسیر ارائه بسته‌های حمایتی فرهنگی و هنری از اولویت‌های کاری این وزارتخانه است. در گام نخست قصد داریم در جلسه دولت و در ستاد ملی کرونا، ارائه بسته حمایتی به اصحاب فرهنگ و هنر را به تصویب برسانیم.
 
وی با بیان اینکه نگاه ما در دوره جدید یک نگاه جامع و عام به فرهنگ و هنر است، افزود: ما قائل به انحصار نیستیم زیرا دولت قصد تصدی‌گری ندارد و باید تسهیل‌کننده و حمایت‌گر تمامی ارکان‌های مرتبط با فرهنگ و هنر باشد. 
 
اسماعیلی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم پس از یک دوره چهار ساله رشد قابل توجهی در محصولات و تولیدات فرهنگی و هنری داشته باشیم، اظهار کرد: دولت مردمی تمام همت و تلاش خود را برای بسترسازی مناسب و رشد فضای فرهنگی و هنری کشور معطوف خواهد کرد و در این زمینه استان‌هایی مانند اصفهان باید پیشتاز باشند.  
 
وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه پشتیبانی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری را وظیفه خود می‌دانیم، بیان کرد: باید به هنرمندان و اصحاب فرهنگ فرصت داده شود تا فعالیت‌های خود را بیش از قبل گسترش دهند. همچنین تمامی مشکلات مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر باید شناسایی و رفع شود.
 
وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا فعالیت در زمینه‌های مختلف از جمله فروش بلیت در سینما به شدت کاهش پیدا کرده و حتی به یک بیستم سال گذشته رسیده است. علاوه بر این کرونا در حوزه‌های مختلف موسیقی و تئاتر نیز آسیب وارد کرده است.
 
اسماعیلی از واکسیناسیون ۸۳ هزار نفری در حوزه فرهنگ و هنر خبر داد و گفت: این امر از امروز آغاز شده و به زودی پایان می‌یابد تا شرایط کار به حالت عادی برگردد.
 
وزیر ارشاد با اشاره به تأکیدهای رهبر معظم انقلاب بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری گفت: در این زمینه قصد داریم در بودجه سال ۱۴۰۱ تغییرات اساسی در این بخش ایجاد کنیم. همچنین در صنعت چاپ، کاغذ و جوهر و چاپ باید به خودکفایی برسیم. 
 
وی با بیان اینکه بخشی از گزارش‌های وضعیت موجود، در اخبار و فضای مجازی به جای برنامه‌هایم قلمداد شده بود، تصریح کرد: همین امر شماری از انتقاد‌ها را به وجود آورد که البته تمام انتقاد‌ها را به دیده احترام می‌نگرم و این مباحث را به دل نخواهم گرفت. 
 
اسماعیلی همچنین به حمایت از عکاسان و خبرنگاران تأکید کرد و گفت: آنها همواره پیش چشم ما هستند، اما کمتر دیده می‌شود. بنابراین باید از آنها حمایت شود. 
 
وی تصریح کرد: سال‌ها در اصفهان افتخار خدمت داشتم و همگان می‌دانند که اصفهان چه گنجی است و چه گنجینه‌های بزرگی از تاریخ پر افتخار را در خود جای داده است. از این رو باید توسعه فرهنگی و هنری اصفهان و قابلیت آن برای جذب حداکثری گردشگران مورد توجه قرار گیرد. زیرا اصفهان از بسیاری از شهر‌های معروف اروپا مانند پاریس و لندن زیباتر است. در این خطه تمام اجزای مرتبط با فرهنگ و هنر به صورت یک جا جمع شده و این ویژگی در هیچ کجای دنیا و کشور وجود ندارد، استان اصفهان در ارتباط با حوزه فلسفه، حکمت و عرفان همواره یک چشمه جوشان بوده و در طول تاریخ، کشور را سیراب کرده است.  انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید