خبر فوری

لحظه تاریخی برای هواداران پاری سن ژرمن؛ اولین بازی مسی در لیگ فرانسه

هرمزبان – پاری سن ژرمن با درخشش کیلیان ام باپه چهارمین پیروزی خود را هم کسب کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، پاری سن ژرمن از هفته چهارم رقابت های لیگ1 فرانسه میهمان رنس بود که در نهایت با بریس کیلیان ام باپه، ستاره جدایی طلب تیم، موفق شد چهارمین پیروزی خود را هم کسب کرده و با 12 امتیاز قاطعانه در صدر جدول قرار بگیرد. لیونل مسی هم از دقیقه `66 این مسابقه به میدان آمد و اولین حضورش را تجربه کرد. مسی سرانجام در پیراهن تیمی به غیر از بارسلونا و آرژانتین به میدان رفت. لیونل مسی در جریان برد 2-0 پاری سن ژرمن مقابل رنس از اواسط نیمه دوم به جای نیمار وارد زمین شد تا اولین بازی خود با پیراهن پاری سن ژرمن را تجربه کند.
دیدار پاری سن ژرمن و ریمس از هفته چهارم رقابت های لیگ فرانسه می‌توانست یک دیدار کم اهمیت باشد که مانند صدها دیدار دیگر، خاطره ای از آن در یادها نماند اما دیدار امشب پاریسی ها را نه تنها طرفداران این باشگاه، که فوتبال دوستان سراسر دنیا به خاطر خواهند داشت؛ آن هم نه به خاطر نتیجه آن یا به ثمر رسیدن گلی فراموش نشدنی، که به خاطر تعویضی که در دقیقه 66 انجام شد و لیونل مسی، ستاره آرژانتینی، که نامش برای سال ها با باشگاه بارسلونا گره خورده بود، امشب برای اولین بار برای پی اس جی به میدان رفت.
حتی با اینکه مسی سال قبل رسما خواستار جدایی از بارسلونا شده بود و “بوروفکس” معروفی را به باشگاه کاتالانی فرستاده بود اما کمتر کسی تصور می کرد که با رفتن جوزپ ماریا بارتومئو و آمدن خوان لاپورتا، دیگر مانعی برای ماندن او در نوکمپ مانده باشد؛ جایی که تصور می شد او تا آخرین روز دوران حرفه ای اش در آنجا خواهد ماند.
اما شرایط مالی نابسامان باشگاه باعث شد تا حتی قبول کسر 50 درصدی از حقوقش برای تمدید قرارداد هم چاره کار نباشد و او با چشمانی اشک‌بار از بارسا جدا شد. در این بین پاریسی ها که در این تابستان به پناهگاهی برای ستاره‌های رانده شده باشگاه های بزرگ تبدیل شدند، خیلی زود توانستند مسی را هم به جمع شان اضافه کنند و در نهایت شب گذشته این اتفاق بزرگ رخ داد.
بعد از سه هفته انتظار، سرانجام امشب مسی در دقیقه 66 به جای نیمار به بازی رفت تا فوتبال فرانسه شاهد یک لحظه تاریخی باشد. ستاره‌ای که احتمالا امسال هفتمین توپ طلا را با پیراهن پی اس جی خواهد گرفت، هنوز تا پایان راه فاصله زیادی دارد و شاید آن روز که برسد، مانند دوران حضورش در بارسا، در پاریس هم به یک اسطوره تبدیل شده باشد.
لیونل مسی در جریان برد 2-0 پاری سن ژرمن مقابل رنس از اواسط نیمه دوم به جای نیمار وارد زمین شد تا اولین بازی خود با پیراهن پاری سن ژرمن را تجربه کند. از نکات جالب این دیدار، درخواست دروازه بان رنس برای عکس گرفتن فرزند خود با مسی بود که با موافقت ستاره آرژانتینی همراه شد.
شاگردان مائوریسیو پوچتینو که در سه دیدار قبلی شان هم به پیروزی رسیده بودند، امشب در هر نیمه یک بار دروازه ریمس را باز کردند و با 12 امتیاز، جایگاه‌شان در صدر جدول لیگ 1 را تثبیت کردند. تلاش ریمس برای بسته نگه داشتن دروازه اش مقابل پی اس جی تنها 16 دقیقه پایدار بود و روی ارسال دقیق آنخل دی ماریا از سمت راست، این کیلیان امباپه بود که با ضربه سری تماشایی کار را تمام کرد.
پاریسی ها چند بار تا آستانه زدن گل دوم پیش رفتند اما برای رسیدن به این هدف باید تا دقیقه 63 منتظر می ماندند. این بار اشرف حکیمی بود که از سمت راست فرار کرد و پاس دقیق او به دهانه دروازه را امباپه با یک بغل پای دقیق تبدیل به گل کرد. سه دقیقه بعد لیونل مسی به جای نیمار به زمین رفت تا اولین بازی اش را برای پاریسی ها انجام بدهد اما حضور او تغییری در نتیجه ایجاد نکرد و پی اس جی با همان دو گل به پیروزی رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید