خبر فوری

تیراژ ۱۳ هزار نسخه‌ای کتاب «حماسه امام سجاد (ع)»

کتاب «حماسه امام سجاد (ع)» با انتشار ۱۳ هزار نسخه در کمتر از شش ماه ششمین چاپ را هم دید.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان؛ کتاب «حماسه امام سجاد(ع)» مشتمل بر گفتار‌هایی از حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای درباره سیره و مبارزات سیاسی – فرهنگی امام چهارم(ع) است.

این کتاب برای اولین بار در اواخر اسفند سال ۱۳۹۹ از سوی انتشارات انقلاب اسلامی، وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به چاپ رسیده و در حال حاضر با گذشت کمتر از شش ماه، چاپ ششم آن، با شمارگان ۳۰۰۰ جلد، روانه بازار کتاب شده است. مجموع پنج چاپ قبلی ۱۰۵۰۰ نسخه بوده است.

این کتاب از سه بخش تشکیل شده است. بخش نخست شامل بیانات معظم‌له در تبیین نظریه «انسان ۲۵۰ ساله» بوده که به مثابه محور و زیربنای اساسی مباحث این کتاب است. بخش دوم کتاب، مشتمل بر چهار گفتار از سخنرانی‌های رهبر انقلاب در مسجد کرامت مشهد مقدس در بهمن سال ۱۳۵۲ است. در این بخش، به موضوعات مهمی همچون وضعیت اعتقادی مردم و شیعیان پس از حادثه‌ی کربلا، تبیین وظایف امام (ع) و عزم ایشان برای انجام این وظایف، دشمنی و برخی تحریفات صورت گرفته توسط بنی امیه، اشاره به نقش رهبری فکری امام سجاد (ع)، تشریح و توضیح روابط امام با شیعیان خاص، ساماندهی و تربیت شیعیان و فرستادن ایشان به اقصی نقاط جهان اسلام، برخورد شدید امام با عالمان درباری و همچنین استفاده امام (ع) از قالب دعا برای انتقال معارف ناب اسلام پرداخته شده است.

در بخش پایانی نیز، برای تکمیل مباحث و نظرات معظم‌له در موضوع زندگی امام سجاد(ع) مجموعه مصاحبه‌های مجله پاسدار اسلام با ایشان در سال ۱۳۶۱ آورده شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: این استبداد دستگاه خلافت و آن تشتت و ضعف شیعیان، دو قسمت از زمینه‌های زندگی امام سجاد(ع) است. قسمت سوم عامه مردم هستند. عامه مردم از کجا خبر دارند که دنیا دست کیست و چه خبر است؛ عامه مردم چه می‌دانند که آن کسی که در رأس است، لیاقت دارد یا ندارد. این خواصند که باید حقایق را برای عوام بیان کنند. این آگاهانند که خدا از اینها میثاق گرفته است.

پویش «کتابخوانی محرم» به همت مجموعه فرهنگی «کتابرسان» با محوریت کتاب «حماسه امام سجاد(ع)» در حال برگزاری است و مخاطبان می‌توانند تا ۱۵ مهر، با تهیه کتاب از سایت انتشارات انقلاب اسلامی به آدرس www.book-khamenei.ir یا سایت مجموعه کتابرسان به آدرس www.ketabresan.net در این مسابقه کتابخوانی شرکت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید