خبر فوری

منچسترسیتی 5 – آرسنال 0؛ تحقیر توپچی ها در ورزشگاه اتحاد

هرمزبان – منچسترسیتی در مسابقه ای یک طرفه، آرسنال را با 5 گل از پیش رو برداشت. 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گواردیولا که برای اولین بار طی 4 سال اخیر، به ترکیب تیمش در بازی قبلی در لیگ برتر دست نزده بود، خیلی زود نظاره گر کنترل بازی توسط شاگردانش بود و در نهایت دومین برد خود در فصل جدید لیگ برتر را جشن گرفت. با اخراج گرانیت ژاکا طی 35 دقیقه ابتدایی و زمانی که بازی 2-0 به سود تیم میزبان دنبال می شد، عده ای از هواداران آرسنال در ورزشگاه تصمیم گرفتند بدون اتلاف وقت به کارهای مهم تر خود رسیدگی کنند. این باخت قطعا فشارها بر میکل آرتتا را به اوج خواهد رساند و باید منتظر ماند و دید که سران آرسنال، این بار چه تصمیمی در قبال مربی اسپانیایی تیم خود می گیرند. 
سیتیزن ها در روزی که از همان دقایق ابتدایی بر جریان مسابقه سوار بودند، در نیمه اول سه بار موفق به گلزنی شده و در نهایت با کسب برتری 0-5، سومین شکست متوالی توپچی ها در این فصل لیگ برتر را رقم زدند. سیتی بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه هفت به گل اول دست یافت. ارسال دقیق گابریل ژسوس از سمت راست با ضربه سر ایلکای گوندوگان در مقابل دروازه همراه بود و هافبک آلمانی گل اول را وارد دروازه برند لنو کرد.
در دقیقه 10 این بار ژائو کانسلو بود که با ارسال خود موقعیت خوبی برای گلزنی گندوگان فراهم کرد، اما این بار ضربه سر این بازیکن با عکس العمل دروازه بان آرسنال همراه شد. حملات سیتی ادامه یافت و در دقیقه 11 این تیم باز هم به گل رسید. ارسال برناردو سیلوا بعد از برخورد به مدافعان آرسنال در مقابل فران تورس قرار گرفت و او به راحتی موفق شد بدون مدافع یارگیر دروازه حریف را باز کند.
در دقیقه 19 ادرسون با پاس اشتباه خود در دهانه دروازه می توانست مقصر باز شدن دروازه لقب بگیرد، اما توپ بعد از برخورد با اسمیت راو با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه سیتی به بیرون رفت. اما در اواسط نیمه اول بود که گرانیت ژاکا با تکل خشن خود روی پاس ژائو کانسلو با کارت قرمز مستقیم داور مواجه شد تا کار آرسنال برای بازگشت دشوارتر هم بشود. اما در دقیقه 43 سیتی به گل سوم دست یافت. ارسال زمینی جک گریلیش از سمت چپ با ضربه تمام کننده گابریل ژسوس همراه شد تا سیتی با برتری پرگل 0-3 و با اقتدار راهی رختکن شود.
در همان لحظات ابتدایی نیمه دوم این بار جک گریلیش فرصت خوبی برای گلزنی سیتی فراهم کرد، اما این بار ضربه برناردو سیلوا را برند لنو به خوبی مهار کرد و این فرصت از دست رفت. اما در دقیقه 53 سیتی باز هم به گل رسید. پاس به بیرون فران تورس با رودری رسید و او با یک ضربه بغل پای تماشایی به گوشه دروازه موفق به زدن گل پنجم تیمش هم شد.
در دقیقه 68 و روی پاس ریاض محرز از سمت راست این بار رحیم استرلینگ در موقعیت گلزنی قرار گرفت، اما ضربه این ستاره انگلیسی را برند لنو مهار کرد. دقایقی بعد این بار ریاض محرز با یک پاس عمقی دقیق استرلینگ را در موقعیتی تک به تک در سمت راست محوطه قرار داد، اما برند لنو با خروج خوب خود مانع باز شدن دروازه تیمش شد.
اما در دقیقه 84 سیتی باز هم به گل رسید. این بار ریاض محرز از سمت راست فرصت بسیار خوبی را برای فران تورس فراهم کرد و او به راحتی در دهانه دروازه موفق به زدن گل پنجم تیمش شد. در دقایق پایانی برند لنو دو بار دروازه تیمش را روی ضربات ریاض محرز و استرلینگ نجات داد تا در نهایت سبتی در روزی که فرصت های زیادی را از دست داد با پنج گل آرسنال را مغلوب کند.
نکته جالب در این دیدار، در حالی که منچسترسیتی با گل های گوندوعان در دقیقه 7 و فران تورس در دقیقه 12 از حریف پیش بود که با اخراج مستقیم ژاکا کار برای آرسنال سخت تر شد. در دقیقه 35، ژاکا با تکل دو پا روی پای ژائو کانسلو با دریافت کارت قرمز مستقیم از زمین بازی اخراج شد. پس از اخراج ژاکا، دوربین روی هواداران حاضر در ورزشگاه رفت و آرسنالی ها را نشان داد که پیش از پایان نیمه اول در حال ترک ورزشگاه هستند. آرسنال با آرتتا روزهای بدی را پشت سر می گذارد. توپچی ها تا هفته سوم هنوز موفق به کسب امتیاز و حتی زدن گل نشده اند.
بی تردید درخشش گابریل ژسوس در این دو هفته نقش مهمی در رقم خوردن این نتایج داشته است. او که بعد از جدایی سرخیو آگوئرو تبدیل به تنها مهاجم نوک تخصص سیتی شده، در این 135 دقیقه کارنامه درخشانی داشته و در به ثمر رسیدن پنج گل تاثیرگذار بوده است. گابریل ژسوس هفته گذشته سه پاس گل داده و نشان داد علاوه بر گلزنی در این زمینه نیز ماهر است. امروز و در دیدار مقابل آرسنال نیز پاس گل اول سیتی به ایلکای گوندوگان را همین مهاجم برزیلی داد تا آمار خود را در این فصل به چهار پاس گل برساند.
اما در اواخر نیمه اول دیدار مقابل آرسنال بود که این بار گابریل ژسوس روی پاس جک گریلیش در نقش گلزن ظاهر شده و با ضربه ساده و زمینی دروازه آرسنال را باز کرد. در تابستانی که شایعات انتقال هری کین و کریستیانو رونالدو به منچسترسیتی سرانجامی نداشت، گابریل ژسوس نشان داده می تواند مهره ای قابل اتکا برای پپ گواردیولا در ادامه فصل باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید