خبر فوری

۹ پدر و مادر شهید و دو جانباز آسمانی شدند

در هفته‌ای که گذشت ۹ پدر و مادر شهید و دو جانباز آسمانی شدند و به فرزندان و و یاران خود پیوستند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان؛ حاجیه خانم طاهره پوربخشی مادر گرامی شهیدان معزز داود، حمزه و مسلم کریم‌بخش و جانبازان والا مقام حر، حبیب و خلیل کریم‌بخش و آزاده سرافراز علی اصغر کریم‌بخش از شهرستان بندرانزلی استان گیلان در سن 89 سالگی بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گرفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهیدان داود و حمزه کریم‌بخش در عملیات والفجر ۱۰ و شهید مسلم کریم‌بخش سال 1364 در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید.

مادر شهیدان حسن، حسین و محمدرضا خلخالی

حاجیه خانم جمیله فيّاض منفرد مادر معظم شهیدان حسن، حسین و محمدرضا خلخالی پس از تحمل یک دوره بیماری، دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهيد محمدرضا خلخالی سال 1346، متولد شد و سال 1362 در منطقه كانيمانگا به شهادت رسید. شهيد حسن خلخالی سال 1337 متولد شد و سال 1364 در منطقه مجنون به شهادت رسید و شهيد حسين خلخالی سال 1338 متولد شد و سال 1361 در پاسگاه زيد به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

مادر شهیدان علی و علیرضا شهابی

حاجیه خانم زهرا شفیعی اسوه صبر و مقاومت و مادر شهیدان والامقام علی و علیرضا شهابی از شهدای شهرستان خمین از توابع استان مرکزی در دوران دفاع مقدس پس از سال‌ها صبر و بردباری به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید علیرضا شهابی سال 1363 در شرق دجله در عملیات بدر بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و شهید علی شهابی در عملیات والفجر ۸ در فاو عراق به شهادت رسید.

مادر شهیدان ناصر و مرتضی ستایش

حاجیه خانم معصومه صالحی مادر بزرگوار شهیدان ناصر و مرتضی ستایش پس از تحمل سال‌ها دوری از فرزندان شهیدش بر اثر کهولت سن آسمانی شد.

شهید ناصر ستایش سال 1349 در نجف آباد اصفهان دیده به جهان گشود و سال 1367 در فاو عراق به درجه رفیع شهادت نائل شد و شهید مرتضی ستایش سال 1347 در نجف آباد اصفهان دیده به جهان گشود و سال 1367 در سومار به شهادت رسید.

مادر شهیدان تقی و حسین پاک طینت

حاجیه ربابه خانم نیک سیرت مادر مکرم شهیدان تقی و حسین پاک طینت پس از سال‌ها فراق به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید حسین پاک طینت سال 1343 در کاشان متولد شد و سال 1361 در عملیات رمضان در شلمچه به شهادت رسید و شهید تقی پاک طینت سال 1344 در کاشان متولد شد و سال 1364 در عملیات والفجر هشت در فاو به شهادت رسید.

مادر شهیدان سردار عبدالرسول و رحیم جمالی

حاجیه خانم کاظم‌زاده، مادر شهیدان سرافراز سردار عبدالرسول و رحیم جمالی پس از سال‌ها تحمل غم فراق از فرزندان شهیدش، آسمانی شد.

شهید عبدالرسول جمالی قهدریجانی سال 1336، متولد شد و سال  1362 با سمت فرمانده گروهان در محور بانه مریوان توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و شهید رحیم جمالی قهدریجانی سال 1344 متولد شد و سال 1362 در محور بانه مریوان توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

مادر شهیدان خدابخش و علی صفرزاده گندشمین

حاجیه خانم بابائی گندشمین مادر معظم شهیدان والامقام خدابخش و علی صفرزاده گندشمین از شهدای شهرستان اردبیل در دفاع مقدس، دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید خدابخش صفرزاده گندشمین متولد نهم مرداد 1332 در 25 بهمن 1362 در منطقه عملیاتی اروندرود و شهید علی صفرزاده گندشمین متولد 19 خرداد 1349 اعزامی از بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات افتخارآفرین خیبر منطقه عملیاتی جزیره مجنون حین دفع متجاوزین بعثی به فیض عظیم شهادت رسیدند.

پدر شهیدان رضا و اسماعیل عزیزانی

هوشنگ عزیزانی پدر شهیدان گرانقدر رضا و اسماعیل عزیزانی دار فانی را وداع گفت.

شهید رضا عزیزانی سال ۱۳۴۲ در شهرستان انزلی متولد شد و سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ به درجه رفیع شهادت نائل شد و شهید مهران (اسماعیل) عزیزانی از مدافعان حرم اهل بیت (ع) پس از سه‌هفته اسارت توسط گروه تروریستی احرارالشام سال 1398 در سوریه به درجه رفیع شهادت رسید.

پدر شهیدان جمشید و هوشنگ کوهی

مرحوم حاج اسداله کوهی پدر شهیدان جمشید و هوشنگ کوهی از شهدای شهرستان کوار بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.

شهید جمشید کوهی سال ۱۳۶۱ در عملیات فتح‌المبین در منطقه عملیاتی شوش مفقودالاثر شد و شهید هوشنگ کوهی سال ۱۳۶۲ در منطقه جنوب در منطقه تنگه ابوغریب در اثر اصابت ترکش به ناحیه شکم دعوت حق را لبیک گفت.

جانباز 70 درصد

جانباز سرافراز 70 درصد روشندل، حاج عزیز معصومی یادگار دوران دفاع مقدس پس از سال‌ها تحمل رنج و جراحات ناشی از جنگ تحمیلی دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

شهید والامقام روشندل حاج عزیز معصومی سال 1360 در منطقه ماهشهر از ناحیه هر دو چشم به درجه رفیع جانبازی نائل آمد.

جانباز 70 درصد

جانباز سرافراز 70 درصد اصغر پاشالو یادگار دوران دفاع مقدس از شهرستان خوی استان آذربایجان غربی، پس از سال‌ها تحمل رنج و جراحات ناشی از جنگ تحمیلی دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

شهید والامقام اصغر پاشالو سال 1364 در منطقه جنوب در عملیات والفجر 8 در محل اروند رود از ناحیه قطع دست راست و آسیب چشم راست و گوش راست و قطع دو انگشت دست چپ به درجه رفیع جانبازی نائل آمد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید