خبر فوری

رای اعتماد مجلس به حمید سجادی برای وزارت ورزش و جوانان

هرمزبان – وزیر پیشنهادی ابراهیم رییسی برای ورزش و جوانان توانست از مجلس رای اعتماد بگیرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، حمید سجادی موفق شد رای اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کند. حمید سجادی که گزینه ابراهیم رییسی برای وزارت ورزش بود، امروز در صحن علنی مجلس حاضر شد و به دفاع از برنامه های خود پرداخت. در این بین موافقان و مخالفان او هم به نوبت در خصوص علت های موافقت یا مخالفت خود صحبت هایی را مطرح کردند. در نهایت با آرای نمایندگان مجلس به حمید سجادی مشخص شد او وزیر ورزش دولت ابراهیم رییسی است.
سجادی که جلسه تند و تیزی را امروز با استماع نظرات نمایندگان مخالف پشت سر گذاشت، در نهایت رأی اعتماد مجلس را از آن خود کرد تا برای یک دوره چهار ساله عهده‌دار صدارت ورزش ایران باشد؛ حمید سجادی که در دوره جوانی، از قهرمانان به نام دوهای نیمه استقامت ایران و آسیا بوده است، در دو دهه گذشته در سمت‌های مختلف به کارهای مدیریتی در ورزش اشتغال داشته و سنگین‌ترین مسئولیتش مدیرعاملی باشگاه سایپا بوده است.
سجادی در شرایطی مدیریت ورزش ایران را برعهده خواهد داشت که در نطق دفاعیه خود، صحبت‌های کلی درباره برنامه‌اش به زبان آورد؛ او با اشاره به سوابق ورزشی، درباره خاطراتش به عنوان یک ورزشکار، به مشکلاتی که پشت سر گذاشته اشاره کرد و تاکید کرد حداکثر توانش را برای تحول آفرینی در ورزش و حمایت از ورزشکاران انجام خواهد داد. حمید سجادی با انتقاد از سرانه ورزشی ایران وعده داد که این سرانه را به استانداردهای جهانی نزدیک خواهد کرد و البته این جز در سایه عدالت سراسری رخ نخواهد داد. او از مجلس 164 رأی موافق گرفت که نشان دهنده برخی مخالفت‌های جدی با وی  بود.
سید حمید سجادی در شرایطی از فردا وارد ساختمان سئول خواهد شد که چالش‌های پرشماری پیش‌روی او وجود خواهد داشت؛ مسئله کاهش درآمدها و افزایش شدید هزینه‌ها در ورزش، باشگاهداری دولتی و هم‌چنین برنامه‌ای که کلیت ورزش ایران برای مهلت نه چندان طولانی تا المپیک پاریس باید در دستور کار خود قرار بگیرد. نماینده ورزشی‌ها که این‌بار در اداره ورزش ایران نیز هست، باید تلاش کند از این آزمون اعتماد سربلند بیرون بیاید. حمید سجادی در نطق خود اعلام کرد: در حوزه بانوان قول می دهم برای اولین بار در جمهوری اسلامی ایران این حوزه مستقل و خودکفا باشد و این امر در همه امور مربوط به ورزش بانوان که نیاز باشد محقق می‌شود.
از 286 رای ماخوذه نمایندگان، 165 نفر به حمید سجادی رای موافق دادند. 108 رای مخالف نمایندگان مانع از انتخاب سجادی برای وزارت ورزش نشد. 13 رای باقی مانده هم آرای ممتنع بود. با این حساب حمید سجادی به عنوان وزیر دولت ابراهیم رییسی راهی وزارتخانه ورزش و جوانان می شود.
مراسم بدرقه و خداحافظی مسعود سلطانی فر از وزارت ورزش و جوانان عصر دیروز با حضور صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، روسای فدراسیون ها، معاونین وزیر و مدیران وزارتخانه در ساختمان وزارتخانه ورزش و جوانان برگزار شد و سلطانی فر در پایان این مراسم، برای همیشه وزارت ورزش و جوانان را ترک کرد.
در این مراسم که با غیبت عجیب کاوه احمدی، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و همکارانش در مرکز اطلاع رسانی این وزارتخانه همراه بود، صالحی امیری، مهدی علی نژاد، مهدی تندگویان، فرهادی زاد، عبدالحمید احمدی، حسن کریمی و محمد مبین، مشاور وزیر و مدیرعامل برنا درباره دوران سلطانی فر حرف زدند و از زحمات او قدردانی کردند و سلطانی فر هم با تقدیر از خدمات همکارانش و تشکر از تلاش ورزشکاران، مدیران ورزشی و رسانه ها، برای مدیران کل استان ها، ورزشکاران، کارکنان ورزش در سراسر کشور، کارکنان وزارت ورزش و جوانان و تمامی اهالی خانواده ورزش آرزوی موفقیت کرد و گفت اگر موفقیتی به دست آمد حاصل تلاش همه بود و اگر قصوری بود، متوجه من است.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید