«وحدت در کثرت موسیقایی اقوام ایران» محوری برای جذب حداکثری است

دامون شش بلوکی گفت: در چهاردهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران، «وحدت در کثرت موسیقایی اقوام ایران» بر اساس محورهای سنت، اصالت و آفرینش‌های درون قومی و بین قومی تعیین شده است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان؛ دامون شش‌بلوکی عضو هیئت انتخاب چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در گفت‌وگو با ایکنا در رابطه با این دوره از جشنواره بیان کرد: در چهار سال گذشته جشنواره به صورت موضوعی برگزار شد و در هر دوره موضوع محور بود. عمده تغییراتی که در این دوره از جشنواره موسیقی نواحی ایران ما شاهد هستیم این است که امسال برای اینکه بتوان در بخش‌های مختلف سازی و آوازی، افراد بیشتری را دعوت کرد به موضوع و ژانر خاصی پرداخته نمی‌شود از همین رو در این دوره موضوع  «وحدت در کثرت موسیقایی اقوام ایران» بر اساس محورهای سنت، اصالت و آفرینش‌های درون قومی و بین قومی تعیین شده است. هدف اصلی از انتخاب این موضوع جذب حداکثری هنرمندان شاخص این حوزه است.

وی در رابطه با علت وجود محدودیت سنی در این جشنواره بیان کرد: ما در ایران جشنواره‌ خوبی مثل جشنواره موسیقی جوان را داریم و این جشنواره تا محدوده سنی 30 سال را پوشش می‌دهد به همین علت در جشنواره موسیقی نواحی ایران که فراخوان آن منتشر شده است به افراد شاخص و بالاتر از 30 سال هرمنطقه پرداخته ‌می‌شود.

وی ادامه داد: انتخاب، کار سختی است و گاهی وقت‌ها انتخاب ممکن است واژه مناسبی نباشد. به‌هرحال در هر منطقه بسیاری افراد توانمند با شاخصه‌های بسیار عالی وجود دارد ولی به علت اینکه در جشنواره افراد محدودی را می‌توان دعوت کرد با در نظر داشتن شاخصه‌های مختلف و مجموعه علل‌، افراد برای این دوره گلچین می‌شوند.

شش‌بلوکی در رابطه با فراخوان چهاردهمین دوره جشنواره بیان کرد:‌ فراخوانی که منتشر شده یک استاندارد خوبی دارد و از مزایای آن این است که از طریق سایت اعلامی برای ثبت‌نام، بانک اطلاعاتی خوبی در رابطه با نوازندگان موسیقی نواحی شکل خواهد گرفت.

این عضو هیئت انتخاب جشنواره تصریح کرد: قرار بود که امسال جشنواره از شهر کرمان تغییر کند که خوشبختانه با تلاش‌هایی که صورت گرفت این اتفاق رخ نداد و این جشنواره در شهر کرمان باقی ماند. جشنواره موسیقی نواحی ایران از ابتدا در کرمان شکل گرفت و هر ساله در این شهر برگزار شده و هویت آن با این شهر گره خورده است. اگر جابه‌جایی در مکان ایجاد می‌شد؛ وارد آزمون و خطا شده و شاکله‌ای که طی این سال‌ها شکل گرفته از هم می‌پاشید.

وی افزود: جشنواره از 29 مهر تا 2 آبان در کرمان برگزار می‌شود و به احتمال زیاد با توجه به شرایط موجود بیماری کرونا، این دوره جشنواره نیز به صورت مجازی پخش می‌شود. البته هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده و با توجه به شرایط متغیر است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید