خبر فوری

خانه‌های یک یورویی در ایتالیا بخرید!/ طرح تازه دولت‌های محلی ایتالیا

ایتالیایی‌ها برای نجات روستاهای متروکه خود دست به کار شده‌اند و خانه‌های این روستاها را به متقاضیان فقط یک یورو می‌فروشند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، ایران با بیشتر از ۷۰ درصد جمعیت شهرنشین جز یکی از رکوردداران جهان در سرعت شهرنشین شدن جمعیت است. این اتفاق فارغ از مسائل عدیده فرهنگی، چالش‌های زیادی برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است.

تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، باغ‌ها و جنگل‌های ایران که منجر به تغییر اقلیم و بحران‌های آب و خاک شده است، یکی از آسیب‌های مهم این اتفاق است.

تبدیل جمعیت تولیدکننده به جمعیت بیکار و مصرف‌گرا یکی دیگر از مشکلات رشد سریع جمعیت شهرنشین در ایران است.

حالا بر اساس آخرین آمار موجود از معاونت روستایی و عشایری نهاد ریاست‌جمهوری، بالغ بر ۳۰ هزار روستای ایران خالی از سکنه شده‌اند. تخلیه این روستاها که گاهی در مرزهای کشور واقع شده‌اند صرف نظر از مشکلات اقتصادی یک تهدید امنیتی هم به شمار می‌آید.

در اروپا اما برای رفع این مشکل مشوق‌های جالبی در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال در ایتالیا طرحی وجود دارد که خانه‌های روستاهای متروکه با شرایطی، فقط حدود یک یورو فروخته می‌شوند و افراد می‌توانند آن املاک را به خانه مسکونی، هتل یا مغازه تبدیل کنند.

به گزارش سیتنا، این طرح سال گذشته (۲۰۲۰) شروع شد و تعدادی از شهرهای کوچک و روستاهای سراسر ایتالیا املاکی را به قیمت خیلی ارزان ارائه دادند تا افراد را به مهاجرت به آن مناطق تشویق بکنند؛ مناطقی که اغلب یا جمعیتی پا به سن گذاشته دارند یا جمعیتشان در حال کاهش است.

کلودیو اسپردوتی، شهردار مائنزا، گفت پیوستن این شهر کوچک به پروژه بخشی از «پیمان برای تولد دوباره» روستا است و بنا دارد با ایجاد ارتباط میان مالکان فعلی و خریداران احتمالی، حدود ۱۰۰ ملکی را که دیگر استفاده نمی‌شوند بفروشد و شهر را دوباره زنده کند.

او به CNN گفت: «ما این طرح را قدم به قدم پی می‌گیریم. به محض آنکه خانواده‌های اصلی با ما تماس بگیرند و خانه‌های قدیمی خود را تحویل دهند، آن‌ها را برای فروش در بازار ارائه خواهیم کرد و آگهی‌های عمومی برای همه مردم را در وب‌سایت خود منتشر می‌کنیم تا تمام روند کاملا شفاف باشد.»

پیش از این اعتماد آنلاین در گزارشی نوشته بود دولت محلی منطقه مولیز ایتالیا هم اعلام کرده به افرادی که در یکی از ۱۰۶ روستای کم جمعیت منطقه ساکن شوند، تا سه سال ماهانه ۷۷۰ دلار پرداخت می‌کند.

مقامات ایتالیایی به CNN گفته‌اند که این اقدامات را برای نجات بافت روستایی کشورشان انجام می‌دهند.

 

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید