محتواهای عاشورایی کتب درسی – ایسنا

محتواهای عاشورایی کتب درسی
عکس تزئینی است.

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با تشریح محتواهای عاشورایی در کتب درسی، از برگزاری نمایشگاه مجازی محتوای متناسب با ایام محرم و سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (علیه‌السلام) در کتاب‌های درسی، در بخش کتابخانه و مرکز اسناد سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، از پرداختن به زندگینامه و معرفی الگوها و اسوه‌های اخلاقی، ملی، مذهبی و.. در محتوای آموزشی بخشی از فرآیند یاددهی-یادگیری خبر داد،که  بر اساس آن، در نظام تعلیم و تربیت کشور، تلاش شده است تا این مهم با پرداختن به ابعاد مختلف زندگی ائمه‌ اطهار و سیره و منش ایشان، به ‌خوبی مدنظر قرار گیرد. بنابراین به‌منظور آگاهی‌بخشی، معرفی الگوهای صدر اسلام، امامان و ائمه‌ معصومین و سیره‌ زندگی این بزرگواران، شخصیت‌های شاخص دوران تمدن اسلامی و دوران معاصر؛ کتاب‌های درسی برای گروه‌های سنی مختلف مناسب‌سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، بر اساس این گزارش؛ کتاب هدیه‌های آسمانی، پایه‌ سوم دبستان، شامل درس روز دهم، تصویر عزاداری کودکان و تصویر مقابله‌ دو لشگر در کربلا؛ کتاب هدیه‌های آسمانی، پایه‌ ششم دبستان شامل درس سرور آزادگان، تصویر درخواست اجازه‌ نبرد حضرت قاسم از امام حسین(علیه‌السلام)؛ کتاب ریاضی اول دبستان تصویر حضور کودکان در هیأت‌های عزاداری؛ کتاب فارسی هشتم با سروده‌ای از فدایی مازندرانی درباره‌ امام حسین(علیه‌السلام) و واقعه عاشورا؛ محتواهای مربوط به این ایام است که مخاطبین می‌توانند با مراجعه به بخش کتابخانه و مرکز اسناد در سایت رسمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به آدرس http://lib.oerp.ir/namayeshgah از این نمایشگاه مجازی دیدن کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید