خبر فوری

«پرنده در گودال» پس از ۱۵ سال به دست ناشر رسید

کتاب «پرنده در گودال» نوشته مسلم ناصری است که آن را پس از ۱۵ سال از ایده اولیه شکل‌گیری داستان، به ناشر سپرده است.

مسلم ناصری، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفت‌وگو با ایکنا درباره کتاب جدید خود که به همت انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است، گفت: این کتاب با عنوان «پرنده در گودال» داستانی درباره واقعه عاشوراست که برای گروه سنی کودک و نوجوان به نگارش درآمده است.

وی افزود: امام حسین‌(ع) می‌فرمایند؛ اگر قطاة (پرنده سنگخواره) را آزاد می‌گذاشتید، به لانه‌اش برمی‌گشت. من مبتنی بر این جمله، این داستان را نوشته‌ام. در واقع داستان از زبان یک پرنده روایت می‌شود که تشنه است و در جست‌وجوی آب راه زیادی را طی کرده و روز نهم به آب می‌رسد و متوجه واقعه کربلا می‌شود و خیمه‌های در محاصره را می‌بیند و سرانجام به گودالی می‌رسد و شاهد اتفاقاتی روز عاشورا می‌شود.

ناصری ادامه داد: این داستان که دارای فراز و فرود‌های جالبی است، برای آشنایی مخاطب کودک و نوجوان با بخشی از واقعه عاشورا نوشته شده است. تصویرگری این اثر نیز از سوی الهه صادقان انجام شده و انتشارات کتاب جمکران آن را در دست نشر دارد و به زودی روانه بازار کتاب خواهد شد.

وی تصریح کرد: ایده نگارش این کتاب از حدود ۱۵ سال پیش شکل گرفت و تمام این مدت تصورم این بود که این اثر باید به پختگی برسد تا بتوانم آن را به ناشر بسپارم. زیرا در انتشار یک اثر عجله و شتاب ندارم و ترجیح می‌دهم کتابی را به دست کودکان و نوجوانان برسانم که برای آن‌ها مفید و مناسب باشد.

در بخشی از کتاب آمده است «روز دهم، در دوردست، ابری دید. بال‌هایش خسته شده بود، اما به پروازش ادامه داد. از میان ابر‌های تیره، سروصدایی می‌آمد. زیر آن تیرگی، پر از باران بود حتماً. با شتاب بال زد و بال زد. نه؛ ابر نبود. گردوغباری بود که آسمان را پر کرده بود. از میان غبار، فریاد و شیهه اسب شنیده می‌شد. پرنده ترسید؛ اما کنجکاو شد. آن سوی غبار رود آبی بود. نزدیک ظهر بود. هرچه نزدیک‌تر می‌شد، سروصدا‌ها بلندتر می‌شد.»

انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید