خبر فوری

ثبت‌نام مجوز فعالیت اقتصادی در قشم رایگان شد

قشم- هرمزبان – سرپرست مدیریت سرمایه‌گذاری و تأمین مالی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با راه اندازی میز خدمت این مدیریت، خدمات مشاوره و ثبت‌نام متقاضیان صدور و تمدید مجوز فعالیت اقتصادی رایگان انجام می‌شود.

سید مهریار متولی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هدف از ساماندهی این میز خدمت، کمک به تسهیل و تسریع در فرآیندهای سرمایه‌گذاری، تکریم متقاضیان و کاهش هزینه‌های اولیه سرمایه‌گذاری در این منطقه است.

وی ضمن اشاره به فرصت‌های سرمایه گذاری در قشم ادامه داد: با توجه به وجود سامانه جامع سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم به آدرس( https://oss.qeshm.ir/oss)، فرآیند ثبت نام برای هر گونه مجوز فعالیت اقتصادی فقط از طریق ورود و بارگذاری اطلاعات متقاضیان در این سامانه امکان پذیر است.

سرپرست مدیریت سرمایه‌گذاری و تأمین مالی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به متقاضیان، و تسهیل فرآیند ثبت نام از اهداف راه انزی میز خدمت است.

وی اظهار کرد: در ساماندهی مجموعه میز خدمت، از نیروهای متخصص و آشنا به فرآیند سرمایه گذاری و اطلاعیه‌ها و بخشنامه‌های مرتبط استفاده می‌شود.

متولی از طراحی بسته‌های متنوع و جذاب سرمایه‌گذاری در قشم خبر داد و افزود: این بسته‌های سرمایه گذاری در حال تدوین است و تا ماه آینده از طریق وبسایت رسمی سازمان، به علاقمندان اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی منطقه آزاد قشم می‌توانند برای دریافت این خدمات به مجموعه میز خدمت این سازمان مستقر در میدان گل‌ها، طبقه همکف ساختمان توسعه مدیریت مراجعه کنند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید