خبر فوری

نماینده اردبیل: نباید آموزش و پرورش را به محل آزمون و خطا تبدیل کنیم

نماینده مردم اردبیل در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: سوابق محدود حسین باغگلی با جایگاه حساس تعلیم و تربیت در کشور تناسب ندارد. ایشان سابقه مدیریت خرده دولتی هم ندارند. نباید آموزش و پرورش را به محل آزمون و خطا تبدیل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا، صدیف بدری در جلسه علنی امروز(شنبه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار کرد: امیدواریم روند بررسی صلاحیت وزرای پینشهادی در کمال سرعت و دقت انجام شود تا شاهد آغاز برنامه‌های اجرایی دولت سیزدهم باشیم. جامعه بی صبرانه چشم انتظار تغییراتی سریع در حوزه‌های مختلف است و مجلس نقشی مهم و بی بدیل در تشکیل کابینه کارآمد دارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس یازدهم گفت: آموزش و پرورش محل سرمایه‌های فکری جامعه و محل رشد و توسعه پایدار است. تردیدی نیست که کوچک ترین اخلال در نظام تعلیم و تربیت کشور، می‌تواند بزرگترین مشکلات را ایجاد کند. نگاه دولت به این حوزه باید ویژه باشد تا شاهد ثبات و برنامه محوری در آن باشیم. متأسفانه این وزارت خانه در کشور ما با میانگین فعالیت حدود دوسال برای وزراء در یک دهه اخیر به وزارت خانه‌ای بی ثبات از نظر مدیریتی تبدیل شده است.

وی در انتقاد و مخالفت با حسین باغگلی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: ایشان جوان خوش فکر و دانشمندی است اما سوابق محدود ایشان با جایگاه حساس تعلیم و تربیت در کشور تناسب ندارد. ایشان سابقه مدیریت خرده دولتی هم ندارند. نباید آموزش و پرورش را به محل آزمون و خطا تبدیل کنیم.

بدری در انتقاد از برخی مواضع وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در خصوص فرهنگیان گفت: برخی مواضع ایشان به ویژه در خصوص حقوق دادن به معلمان و کیفیت آموزشی آنها، خاطر فرهنگیان کشور را مکدر کرده است. آموزش و پرورش نوین برای ارتقاء همه فرزندارن این کشور ایجاد شده است اما آیا در عمل شاهد عدالت آموزشی هستیم؟ رتبه بندی‌های کنکور را ببینید. سهم مدارس دولتی در این موفقیت‌ها چه قدر است؟ سهم این مدارس جمع ده ها رتبه برتر کنکور صفر است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس تأکید کرد: ما باید به افکار عمومی جامعه و خانواده‌های ۸۰ درصد دانش آموزانی که در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند، پاسخ دهیم. مقام معظم رهبری در یازدهم شهریور ماه ۱۳۹۹، در اجلاس سالیانه روسا و مدیران آموزش و پرورش فرمودند که کیفیت مدارس دولتی باید آنقدر خوب شود تا دانش‌آموزان احساس نکنند که با تحصیل در این مدارس امکان قبولیشان در کنکور کمتر است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس یازهم در پایان گفت: تغییر و تحولات در هر مجموعه‌ای باید از درون باشد. به ویژه در مجموعه‌ای پیچیده آموزش و پرورش. آقای باغگلی فردی خارج از خانواده بزرگ آموزش و پرورش است. او هرگز نمی‌تواند منشأ تغییرات باشد. وزیر آمورش و پرورش باید از بطن فرهنگیان کشور باشد و با گوشت و پوست و استخوان مسائل و مشکلات این حوزه را درک کند تا بتواند توفیق داشته باشد. از همه نمایندگان می خواهم حساسیت موضوع را درک کرده و با رأی مخالف خود به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش زمینه معرفی وزیری توانمند و مجرب را فراهم کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید