خبر فوری

تندباد لحظه‌ای با احتمال گرد و غبار و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی در راه هرمزگان

هرمزبان – کارشناس پیش بینی هواشناسی استان هرمزگان گفت: با توجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه های فصلی از قرارگیری در حریم و مجاورت مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

مجتبی حمزه نژاد ، افزود: امروز بعد از ظهر و شب در مناطق مرتفع و مستعد استان رشد ابر و رعد و برق، رگبار باران و گاه تگرگ، تندباد لحظه‌ای با احتمال گرد و غبار و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی پیش بینی می‌شود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی هرمزگان بیان کرد: همچنین امروز تحت تاثیر فعالیت سامانه فصلی در محدوده شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد، بستک، ارتفاعات پارسیان و ارتفاعات بخش مرکزی باعث رگبار باران و گاه تگرگ و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی پیش بینی می‌شود و از قرار گیری در حریم و مجاورت مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

وی با اشاره به اینکه در ساعات صبح مه رقیق صبحگاهی پدیده غالب سواحل و جزایر استان است، عنوان کرد: همچنین با وزش بادهای جنوب شرقی دریا کمی مواج است که تردد شناورهای سبک با احتیاط صورت پذیرد، تصریح کرد: از روز یکشنبه تا اواسط هفته جاری افزایش سرعت بادهای جنوب شرقی در دریای عمان و تنگه هرمز سبب متلاطم شدن این مناطق دریایی می‌شود که در این مدت شناورهای سبک از تردد دریایی خودداری کنند و تردد سایر شناورها با احتیاط صورت گیرد.

حمزه نژاد در پایان خاطرنشان کرد: از نظر دمایی نیز از روز یکشنبه ضمن افزایش رطوبت هوا، کاهش نسبی دما در استان پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید