مراسم عزاداری سوگواری حسینی در کیش برگزار شد

کیش – ایرنا – مراسم سوگواری ظهر عاشورای حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مساجد کیش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از روز پنجشنبه ایرنا، ، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش در مساجد کیش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تاکید بر حضور حداقل جمعیت و رعایت حداکثر دستورالعمل‌های ستاد کرونا انجام گرفت.

در این مراسم عزاداران با نوای مداحان اهل بیت (ع) به سینه زنی مشغول بودند و خاتمه مراسم ظهر عاشورا نیز طنین انداز شدن اذان ظهر بود.

امسال که وضعیت شیوع این ویروس شدیدتر از سال گذشته است باعث شد عزاداران امام حسین (ع) در این جزیره تمام مراسمات خود را با حداقل تجمع و در محوطه های بیرونی مساجد برگزار کنند.

جزیره کیش ۴۰ هیات عزاداری دارد که امسال به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا همه انها از برگزاری تجمعات عزاداری خودداری کردند و تمرکز خود را به سمت برگزاری مراسمات فرهنگی مرتبط با عزاداری ها در فضای مجازی معطوف کرده اند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید