خبر فوری

دسته عزاداری خودرویی عاشقان ثارالله در کیش به حرکت درآمد

کیش – ایرنا – دسته عزاداری خودرویی عاشقان ثارالله به مناسبت ایام شهادت سید و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران وی در جزیره کیش به حرکت درآمد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایرنا، کیشوندان عزادار حسینی امروز با پرچم های عزای اباعبدالله الحسین (ع) از ساعت ۱۱ امروز  در قالب کاروان خودرویی از مقابل مسجد جامع این جزیره حرکت کردند و با طی مسیر های مختلف سطح شهر تا میدان نیلوفر به عزاداری پرداختند.

در این آیین کیشوندان علاوه بر اینکه خودروهای خود را مزین به پرچم عزا کرده بودند نوای عزاداری سوگ امام حسین (ع) و یاران وی نیز از خودروها در حال پخش بود.

 کارشناس فرهنگی نهاد امامت جمعه کیش نیز در ارتباط با مراسم  های عزاداری محرم در کیش گفت: مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در شب تاسوعا و عاشورا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در محوطه بیرونی مسجد خاتم الانبیا(ص) بعد از برگزاری نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

 حجت الاسلام محمد ادیب با اشاره به اینکه آیت الله سید احمد خاتمی سخنران این برنامه است و مداحان اهل بیت نیز در این مراسم مداحی می کنند اضافه کرد: با استفاده از فضای مجازی مراسم های عزاداری برای عزاداران، زنده و مستقیم پخش خواهد شد.

وی افزود: مساجد جزیره کیش نیز در روز عاشورا حدود نیم ساعت قبل از اقامه نماز ظهر برنامه عزاداری خود را با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهند کرد.

جزیره کیش ۴۰ هیات عزاداری دارد که امسال به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا همه انها از برگزاری تجمعات عزاداری خودداری کردند و تمرکز خود را به سمت برگزاری مراسمات فرهنگی مرتبط با عزاداری ها در فضای مجازی معطوف کرده اند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید