خبر فوری

طائرپور از محبان اهل بیت (ع) بود

فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران در پی درگذشت فرشته طائرپور پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، در پیام تسلیت گروه تخصصی سینمای فرهنگستان هنر به مناسبت درگذشت فرشته طائرپور آمده است: «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» جامعه فرهنگی و هنری ایران باز سوگوار یکی از حامیان و پشتیبانان اصلی خود شد. فرشته طائرپور که الحق سزاوار این نام و لقب بود، به دامان امن خداوند بازگشت و فقدانش اهالی فرهنگ و هنر کشور را داغدار کرد.

حضور استوار و اطمینان بخش این بانوی سینماگر طی چهار دهه در عرصه‌های ادبی و هنری، بدون شک یکی از اندوخته‌های گرانبهای سینمای ایران بود. طائرپور بسان مادری دلسوز در کنار همکاران خود لحظه‌ای از فعالیت‌های تاثیرگذار صنفی غفلت نکرد و در قامت نویسنده، کارگردان و تهیه کننده سینما دلش برای کودکان این سرزمین می‌تپید و دل‌نگران آینده آنان بود و همواره دغدغه‌اش در وهله‌ی نخست پرورش ذوق هنری نونهالان و ساختن آثاری برای آنها بود، آثاری که نسل‌ها با آن خاطره داشتند و نسل‌ها با آن خاطره خواهند داشت.

وی از انگشت‌شمار تهیه‌کنندگانی بود که در سطح بین‌المللی به شکل حرفه‌ای امکان همکاری در تولیدات مشترک را داشت. زمان و زمین خویش را نیک می شناخت و به سرزمین و تاریخ و فرهنگ و مردمانش عشق می ورزید و آثار سینمایی ارزشمندی از خود به‌ یادگار گذاشت که هر کدام از آنها، برگی درخشان در کارنامه سینمای نوین کشورمان است. او یکی از محبان اهل بیت بود و پیکر این بانوی هنرمند در ظهر تاسوعای حسینی با بدرقه خانواده‌ و همکارانش در قطعه هنرمندان آرام گرفت. 

فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، ضایعه درگذشت این هنرمند جسور و خلاق را به جامعه سینمایی ، فرزندان و خانواده معززشان و جناب آقای مهندس سید محمد بهشتی عضو پیوسته فرهنگستان ، تسلیت گفته و از درگاه پروردگار متعال برای ایشان رحمت و غفران واسعه الهی مسئلت می‌کند.

فرشته طائرپور تهیه کننده و از فیلم‌نامه نویسان سینمای ایران بر اثر عوارض ناشی از کرونا در سن ۶۹ سالگی از دنیا رفت.

طائرپور تهیه کنندگی آثاری چون «گلنار» ،«خداحافظ دختر شیرازی» ،«آینه‌های روبرو» ، «نخودی»، «زن دوم»، «وقتی همه خواب بودند»، «پسر مریم»، «نان و شعر»، «پاتال و آرزوهای کوچک»، «مدرسه پیرمردها» را تهیه کرده است. 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید