خبر فوری

اسرای ایرانی در زندان های رژیم بعث مروج مکتب زینبی شدند

هرمزبان – مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان، آزادگان را سمبل مقاومت، تسلیم ناپذیری و ایستادگی حق مقابل باطل دانست که در زندان رژیم بعث مروج مکتب زینبی شدند.

عطا ناوکی روز سه شنبه به مناسبت ۲۶ مردادماه سـالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان و اسوه های صبر و مقاومت به کشور اظهارداشت: روز ۲۶ مرداد ۱۳۶۹، روز پرافتخاری است که بر صفحات زرین انقلاب حک شد و این روز یادآور صبر و صلابت رزمندگان ایرانی است که توانستند در سال‌های زجر و شکنجه، با وجود درد و بیماری جسمی،تقوا و مردانگی را به جهانیان نشان دادند.
وی یادآور شد: شیرمردانی که به تاسی از مولایشان سیدالشهدا، در مکتب امام خمینی (ره) پرورش یافتند، در مکتب اسیر قهرمان کربلا حضرت زینب (س) مروج فرهنگ ایثار و شهادت شدند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان افزود: اسرای دوران دفاع مقدس که در سیاه چال های زندان های بغداد، عاشورای دیگری ساختند، امروز در کسوت سربازی این نظام استوار و محکم کنار ولی امرشان ایستاده اند.
۲۶ مرداد ۱۳۶۹ نخستین گروه از آزادگان دلاور ایران، در پی پذیرش دوباره پیمان الجزیره به وسیله صدام حسین رییس جمهوری عراق، پس از سال ‏ها اسارت در زندان ها و اردوگاه های رژیم بعث از مرز رسمی خسروی در شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه به میهن بازگشتند.
مرز رسمی خسروی در شهرستان قصرشیرین نزدیکترین نقطه کشورمان به کربلای معلی مفتخر به ورود نخستین گروه از آزدگان سرافرازی است که در ۲۶ مرداد سال ۶۹ با بازگشت به میهن اسلامی بر سرزمین مقدس ایران بوسه زدند.
توافق برای تبادل اسرا سه سال پس از آتش بس میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق صورت گرفت و در همین رابطه ستاد رسیدگی به امور آزادگان در ۲۲ مرداد سال ۶۹ تشکیل شد.
استان‌هرمزگان در دوران دفاع مقدس یکهزار و ۲۶۰ شهید، پنج‌هزار جانباز و ۳۴۱ آزاده را تقدیم کرده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید