۱۵ پرستار در قشم به کرونا مبتلا شدند

قشم- هرمزبان – رییس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم گفت: هم اکنون ۱۵ پرستار در قشم به بیماری کرونا مبتلا هستند و در قرنطینه به سر می‌برند.

دکتر مریم هروآبادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با کمبود پرستار و افزایش بیماران، سایر همکاران فشار کاری بیشتری را تحمل می کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۲۰ بیمار در بیمارستان بستری هستند که ۱۰ تَن از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می شوند.

رییس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم تصریح کرد: روزانه بین ۵۰ تا ۱۲۰ بیمار سرپایی برای دریافت دارو به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

وی اظهار کرد: در صورت بدحالی و درگیری ریه، بیمار تحت درمان قرار می‌گیرد و این امر منوط به جواب آزمایش کرونا نیست.

هروآبادی افزود: بیشتر بیماران بدحال و بستری در قشم به نوع دلتای ویروس مبتلا هستند.

وی ادامه داد: این نوع از ویروس قدرت بسیار بالایی در سرایت دارد و حتی در چند ثانیه تماس با فرد مبتلا امکان درگیری فرد سالم وجود دارد.

رییس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم تاکید کرد: بسیاری از بیماران به صورت خانوادگی مبتلا شده‌اند که نشان‌دهنده سرایت ویروس در تجمع‌های خانوادگی است.

وی بیان کرد: مردم برای سلامتی خود و خانواده از هرگونه تجمع خودداری کرده و در همه مکان‌ها از ماسک به عنوان محافظی برای سلامتی خود استفاده کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید