خبر فوری

وعده‌های بی‌نتیجه سازمان تامین اجتماعی / بازنشستگان از حقوق خود راضی‌اند؟

دولت و سازمان تامین اجتماعی تبلیغات گسترده‌ای برای معیشت بازنشستگان کرده اما نتیجه نه تنها راضی‌کننده نبوده، بلکه مجلس نیز با مصوبه خود موجب نارضایی گروه دیگری شده است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در حال واریز است. این واریزی‌ها از روز چهارشنبه ۲۰ مرداد شروع شده و براساس زمان‌بندی ماه‌های گذشته تا پایان ماه ادامه دارد.

مصطفی سالاری، رئیس سازمان تامین اجتماعی در ابتدای سال گفت که حقوق بازنشستگان مشمول دو نوع افزایش شده، یکی افزایش حقوق ۳۹ درصد سالانه و افزایش حقوق بر مبنا طرح متناسب سازی. اما نتیجه این شد که حداقل حقوق یک بازنشسته با ۳۰ سال خدمت و با داشتن همسر و دو فرزند چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام شد.

اما حتی در حقوق فروردین نیز خطا رخ داد و قرار شد مابه‌التفاوت آن را در اردیبهشت واریز شود که تا چند روز پیش انجام نشد. پس از چهار ماه وعده واریز بالاخره پرداخت مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان (سایر سطوح) از روز چهارشنبه ۲۰ مرداد، آغاز شد.

این مشکل کامل حل نشده، حالا بازنشستگان به مشکل دیگری برخورده‌اند. براساس طرح جدید مجلس سهم دختران بیوه و مجرد از حقوق بازنشستگی پدرانشان به یک سوم برسد.

آنها نسبت به این موضوع معترض هستند و اینطور برای تجارت‌نیوز نوشته‌اند:

«ما مستمر بگیران دختر تو این وضعیت اقتصاد بد وگرانی چکار کنیم کرایه خونه به این گرانی اگه حقوق کم کنند باید تو شهرهای غریبه بریم گدای کنین برای امورات زتدگی»

«بازنشسته ها چه گناهی کردن این همه حقوق های نجومی میگرن تقی به توقی میخوره گیرمیدن به بازنشسته ها. یه نگاهی به قیمت‌ها بکنین در سال ۶ بار میره رو قیمت نون و لبنیات. خداروشکر مرغم که گیر نمیاد»

«من که یه دختر معلول و بی سرپرست هستم وشرایط کار کردن رو هم ندارم، انصاف نیست این قانون.»

«منی که ازدواح نکردم مگه میشه حقوق یک سوم شه مستجر دارم۱۲۰۰ کرایه خونه میدم به زور خذج دخلم جور میشه همچنین چیزی درست نیست از حقوقهای خودتون بزنید چرا منی که پدرم فوت مردهه حقش میگیرم»

«زندگیمون باداشتن سه تافرزند بزرگ ازحقوق ناچیزپدرم خدابیامرزم میگذره اونم به سختی ..بعدهمینو هم نصف کنن. خدایا به کجا پناه ببریم.یه زن بیوه بابچه هاش چکار باید بکنه»

به چه دلیل باید حقوق بازمانده ۵۰درصد بکنید پدرم کلی زحمت کشید تا ما تو این دنیای بی رحمت محتاج مردم نشیم مگه میشه با این وضعیت گرونی زندگی کرد اینقدر به ما فشار نیارید بسه دیگه

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید