خبر فوری

11 طرح پژوهشی آبخیزداری در هرمزگان اجرا شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس  و  به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، ابوالقاسم حسین‌پور از اجرای 11 فقره طرح تحقیقاتی در زمینه آبخیزداری در هرمزگان خبرداد و اظهار داشت: طرح‌های پژوهشی مذکور توسط اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان با مشارکت مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌های استان از ابتدای دولت تاکنون عملیاتی شده‌اند.

وی بیان‌داشت: علاوه بر طرح‌های پژوهشی فوق چند طرح تحقیقاتی در زمینه بررسی فنولوژی 5 گونه گیاهان دارویی و 6 گونه گیاهی مرتعی و همچنین چندین پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری در ایستگاه تحقیقات آبخیزداری استان در حوزه آبخیز معرف و زوجی دهگین رودان در حال انجام است.

توسعه تولید ماهی در قفس مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی هرمزگان، ناصر حیدری پوری اظهار داشت : یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی توسعه تولید ماهی در قفس است.

وی بیان‌داشت: استان هرمزگان در مدت 5 سال تعهد دارد که تولید ماهی در قفس را به 7 هزار تن افزایش دهد که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته یک‌هزار تن آن امسال محقق می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت:  ساخت  32 سازه آبخیزداری با مشارکت بخش خصوصی، رفع موانع تولید، تدوین سند راهبردی و استراتژیک کشاورزی، تولید بذر گندم و اجرای موفق سیستم آبیاری نوین از مهم‌ترین اقدامات سازمان جهاد کشاورزی بوده است.

پیش بینی تولید بیش از 264هزار تن پیاز در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، سید رضا امیری زاده از آغاز برداشت پیاز در استان خبرداد و گفت : سطح زیرکشت پیاز در استان 9 هزار و  350 هکتار است و پیش‌بینی می‌شود از این سطح بیش از 264 هزار و 800 تن محصول برداشت شود.

وی بیان‌داشت: به دلیل استفاده از ارقام مناسب، فعالیت‌های به زراعی و مبارزه به موقع با آفات، تولید امسال نسبت به سال قبل 8 درصد افزایش دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان تصریح‌کرد: شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان و پارسیان از مناطق مهم تولید پیاز در هرمزگان هستند.

امیری زاده گفت: محصولات تولید شده علاوه بر تامین نیاز داخلی استان به استان‌های کرمان، اصفهان و تهران فرستاده می‌شود.

وی افزود: فصل برداشت از اواخر آذرماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد.

کشف و تخریب 2 کوره تولید ذغال در منطقه شمیل شهرستان بندرعباس

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، اسماعیل خادمی اظهار داشت: در اجرای برنامه‌های گشت حفاظتی، نیروهای یگان حفاظت متوجه  2 کوره ذغال‌سازی در روستای شمیل شده و بلافاصله اقدام به تخریب این کوره‌های ذغال‌سازی کردند.

وی گفت: این ذغال‌ها از سوزاندن درختان جنگلی از نوع  سمر و کرت به دست آمده بود که این درختان در جلوگیری از فرسایش بادی و آبی و جلوگیری از روان آبها و ایجاد سیل نقش مهمی دارند.

فرمانده یگان حفاظت شهرستان بندرعباس افزود: نیروهای یگان حفاظت شهرستان بندرعباس در این کوره ذغال سازی 6 کیسه ذغال به ارزش ریالی  2 میلیون  و 880 هزار ریال کشف کردند.

خادمی گفت: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه‌روزی در تمام مناطق استان به حفاظت و صیانت از عرصه های ملی می پردازند و شماره 1504 به‌طور شبانه‌روزی آماده دریافت هرگونه گزارش مبنی بر تخریب و تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی است.

اطمینان بخشی از سودآوری سرمایه‌گذاری در عرصه‌های شیلاتی هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، سید پرویز محبی با مدیرکل دفتر سلطنت کشور عمان در رابطه با همکاری های اقتصادی ایران- بندرعباس به ویژه بیان ظرفیت‌های شیلاتی هرمزگان و همچنین نیازهای شیلاتی کشور عمان دیدار کرد.

وی در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های شیلاتی استان، هرمزگان را به عنوان محلی امن برای سرمایه‌گذاری شیلاتی در منطقه خواند و تصریح‌کرد: بدون شک استان هرمزگان می‌تواند بخش عظیمی از نیازهای کشور عمان به ویژه در  زمینه‌های شیلاتی را برطرف کند.

در این دیدار طرفین بر آشنایی سرمایه‌گذاران شیلاتی با نیازمندی‌های شیلاتی کشور عمان،برطرف کردن موانع توسعه ارتباطات شیلاتی هرمزگان و کشور عمان، اطمینان بخشی از سرمایه‌گذاری در عرصه‌های شیلاتی ایران و همچنین اطمینان بخشی از سودآوری سرمایه‌گذاری در عرصه‌های شیلاتی هرمزگان تاکید کردند.

پیش‌بینی برداشت 550 تن میگو از سایت پرورش میگو عدالت سیریک تا پایان فصل

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، عبدالله رئیسی با بیان اینکه برداشت میگو از سطح  10  مزرعه فعال بیست هکتاری سایت پرورش میگو عدالت سیریک آغاز شده است، اظهار داشت: در این سایت بالغ بر 100 نفر به صورت فصلی و حدود 40 نفر به صورت ثابت و مستقیم اشتغال‌زایی دارند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر 180 تن میگو برداشت شده است بیان‌داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت میگو این میزان به بالغ بر 550 تن برسد.

رئیسی افزود: تاکنون بالغ بر48 میلیون قطعه بچه میگو در این سایت ذخیره‌سازی شده است.

رئیس  اداره شیلات شهرستان سیریک با بیان اینکه پرورش میگو یکی از محورهای توسعه واشتغال‌زایی برای شهرستان سیریک است گفت: میگوی برداشت شده علاوه بر مصارف داخلی به کشور چین نیز صادر می‌شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید