کپا، ناجی چلسی در سوپرجام

هرمزبان – کپا آریزابالاگا در نقش ناجی چلسی در ضربات پنالتی ظاهر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، و تیم چلسی و ویارئال شب گذشته در دیدار سوپرجام اروپا به مصاف یکدیگر رفتند که مسابقه دو تیم در وقت های قانونی و اضافه با تساوی 1-1 به پایان رسید؛ با این حال در وقت‌های اضافه این تیم توماس توخل بود که به پیروزی رسید تا موفق شود یک جام قهرمانی دیگر را به دست آورد. کپا که در بازی سوپرجام فوتبال اروپا بین چلسی و ویارئال ذخیره مندی بود، در دقیقه 119 با تصمیم توماس توخل وارد زمین شد تا در ضربات پنالتی، مقابل بازیکنان تیم اسپانیایی قرار بگیرد. 
این یک دژاووی معکوس برای هواداران چلسی بود؛ دژاوویی که این بار کپا قهرمان آن بود و مندی برخلاف او که مقابل تعویض ساری مقاومت کرده بود، زمین بازی را به آرامی ترک کرد تا این دروازه بان اسپانیایی فرصتی طلایی برای جبران نافرمانی نافرجام خود در فینال جام اتحادیه سه فصل قبل به دست بیاورد.
در جریان دیدار تیم‌ های فوتبال چلسی و منچسترسیتی در چارچوب فینال جام اتحادیه انگلیس بود که اتفاق بسیار عجیبی رخ داد. در حالی که دو تیم به تساوی رضایت داده بودند و می رفت که کار به ضربات پنالتی کشیده شود مائوریتزیو ساری سرمربی وقت تیم چلسی تصمیم گرفت که در واپسین دقایق، دروازه‌بان تیمش، کپا آریزابالاگا را که احساس می شد مصدوم شده، تعویض کند و به جای او ویلی کابایرو را به میدان بفرستد. کپا اما در اقدامی جنجالی از ترک میدان خودداری کرد و در زمین بازی ماند تا اینکه تیمش بازی را در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 3 باخت. این موضوع عصبانیت شدید سرمربی چلسی را به همراه داشت.
چلسی ضربات پنالتی را خوب شروع نکرد و آسنخو، دروازه بان ویارئال ضربه هاورتس را به راحتی مهار کرد. کپا در مهار ضربه اول حریف موفق نبود اما دومین ضربه ویارئال که توسط ماندی زده شد را مهار کرد تا تیمش را به بازی برگرداند. دروازه بان چلسی پنالتی شماره هفت حریف که توسط رائول آلبیول زده شد را مهار کرد تا موجبات پیروزی و فتح سوپرجام را فراهم کند.
توخل در مصاحبه پس از بازی خود در این رابطه گفته است: 
این یک تصمیم لحظه ای نبود. ما به محض ورود به این باشگاه، با دروازه بان ها در این مورد حرف زدیم. به خوبی مهیای چنین وضعیتی شده بودیم. بر اساس آمارهایی که داشتیم، کپا در امر مهار ضربات پنالتی بهترین عملکرد را داشت. آنالیزور این اطلاعات را به من نشان داد و بعد به بازیکنان گفتیم که می توانیم در مسابقات تک حذفی از این حربه استفاده کنیم. این که ادو (مندی) چقدر راحت این تصمیم را پذیرفت، فوق العاده است. باید کاری را انجام می دادیم که به نفع تیم باشد. خوشحالم که به زمین فرستادن کپا جواب داد. ما شواهد معتبری مبنی بر موفق تر بودن کپا در پنالتی ها داریم و این بازیکنان، واقعا در خدمت تیم هستند. 
این دروازه بان اسپانیایی در وقت های اضافی وارد زمین شد و توانست با مهار دو پنالتی، حکم قهرمانی آبی ها را امضا کند. کپا پس از این مسابقه به خبرنگاران گفت:
این یک شرایط عادی نبود. ادوارد (مندی) و سایر اعضای تیم فوق العاده کار کردند. بازی سختی مقابل حریفی بسیار دشوار داشتیم ولی در نهایت مدال قهرمانی نصیب ما شد. 
ادوارد مندی دروازه بان سنگالی چلسی هم گفت: 
خوشحالم چون قهرمان شدیم. ما برای موفقیت چلسی تلاش کردیم و این یک همت جمعی بود. من از ابتدای سال می دانستم که ممکن است چنین چیزی پیش بیاید؛ که کپا وارد زمین شود و به تیم کمک کند. او امروز این کار را انجام داد و من خیلی خوشحالم.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید