امام جمعه بندرعباس : امضای منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهوری اقدام ارزشمندی است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی دوشنبه شب درهمایش فعالان عرصه امر به معروف ونهی از منکر هرمزگان افزود: این اقدام موجب می شود که همه افراد در جامعه دربرابر اقدام هایی که انجام می دهند ، مسئول باشند.
وی ادامه داد: هرچند منشورحقوق شهروندی درابتدای راه است وبایستی به زوایای آن بیشترپرداخته شود ولی به رسمیت شناختن حقوق دیگران یا به عبارتی تفاوتی بین یک فرد با فرد دیگر قائل نشدن ، یک اقدام ارزشمند است.
وی یاد آور شد: جامعه ما امروز به رعایت حقوق همدیگر نیاز دارد و افراد نباید به حقوق دیگران تجاوز کنند و یا دربرابر دیگران بی تفاوت باشند زیرا این افتی برای تسلیم نشدن در برابر قانون می شود.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان وامام جمعه بندرعباس تصریح کرد: پدیده ای بنام بی تفاوتی یا خودت باش ( اومانیسم ) درغرب شکل گرفته که می گوید ‘به من چه به تو چه ‘، جامعه را به مرز بی خیالی وبی تفاوتی پیش برده وافراد به هنگام بروز حوادث به جای اینکه به یاری ستم دیده بروند مشغول گرفتن فیلم وعکس آن صحنه هستند.
آیت الله نعیم آبادی اظهارداشت: واگذار کردن امر به معروف ونهی از منکر به دیگران نیز مرگ این دستور الهی بوده و افراد بواسطه اینکه به خودشان زحمت ندهند آن را به کس دیگری می سپارند و یا ازخود سلب مسئولیت می نمایند واین آغازی برای تجاوزحقوق به دیگران است.
منشور حقوق شهروندی سند استراتژیکی در نظام مدیریت و برنامه ریزی کشور است و مردم باید با قانون گذاران انتقادات خود را مطرح کنند که در این خصوص در نظر داریم سامانه ای برای مطرح کردن آسیب هایی که مردم از قوانین دارند، ایجاد شود.
دکترحسن روحانی فروردین ماه سال 92 در نخستین همایش انتخاباتی یازدهمین دوره ریاست جمهوری اظهارداشت که من اگر بار مسئولیت امور اجرایی کشور را برعهده بگیرم منشور حقوق شهروندی را تدوین می‌کنم و معتقدم باید احساس برابری میان تمام مردم برقرار باشد.
رئیس جمهوری در پنجم آذرماه سال 1392 نیز به هنگام ارائه گزارش 100 روزه خود، از آماده شدن ویراست نخست منشور و در دسترس عموم قرار گرفتن آن در پایگاه الکترونیکی ریاست جمهوری خبر داد.
درهمایش فعالان عرصه امر به معروف ونهی از منکر هرمزگان در حوزه های مختلف اعم مشاغل کارگری ، کارمندی ، پزشکی ، حقوقی ، انتظامی ، فرهنگی و رسانه تجلیل شد.
6048/1484
خبرنگار : خلیل تنیده ** انتشار دهنده : اصغر رضاخانی

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید