خبر فوری

تست‌های کرونا رایگان می‌شود؟

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در راستای فرمایش روز گذشته مقام معظم رهبری، درباره رایگان شدن تست‌های تشخیصی کرونا، اعلام کرد که این سازمان آمادگی کامل برای اجرای آن را دارد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، محمد مهدی ناصحی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: «طغیان بیماری کرونا مساله اول و فوری کشور است.» و دستور معظم‌له به دولت و بیمه‌ها جهت رایگان نمودن تست‌های تشخیصی کرونا، سازمان بیمه سلامت ضمن اعلام آمادگی کامل برای پوشش اقدامات تشخیصی کرونا، جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری، سهم خود پرداخت (فرانشیز) بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت برای انجام تست‌های تشخیصی کرونا را رایگان اعلام کرد. امید است با بسیج همه امکانات کشور و همدلی و وفاق جمعی و تلاش حداکثری دستگاه‌های اجرایی در نجات جان هموطنان عزیزمان، توفیق الهی نصیب‌مان گردد (سازمان بیمه سلامت).

پرداخت ۲۵۲۰ میلیارد تومان در حوزه درمان

در خبری دیگر در مورد این سازمان، معاون برنامه‌ریزی، مدیریت و توسعه منابع بیمه سلامت گفت: در سال جاری ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان پرداختی در حوزه درمان انجام شده است.

حسین رنجبران، با بیان اینکه از سال ۹۵ تا ۹۸، شش هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی سال‌های قبل پرداخت شده است افزود: بدهی‌ها در قالب مراکز غیر دولتی به طور کامل برای سال ۹۹ تسویه شده است، ضمن اینکه طی چند روز گذشته بدهی مراکز دولتی نیز به طورکامل پرداخت شده و هیچ بدهی از این سال و سال‌های گذشته برای بیمه سلامت وجود ندارد.

وی با تاکید براینکه در حوزه نظام ارجاع، بدهی تیر به صورت ۸۰ درصد علی‌الحساب پرداخت شده است تصریح کرد: همچنین در بحث اسناد متفرقه بدهی‌ها تا ۱۲ تیر سال جاری بر اساس اسناد ارسالی پرداختی صورت گرفته و برای پزشک خانواده شهری و روستایی ۸۰ درصد علی‌الحساب تیر نیز پرداخت شده است؛ البته در بخش نسخه‌نویسی الکترونیکی نیز مطالبات تا تیر سال ۱۴۰۰ پرداخت شده است.

معاون برنامه‌ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت گفت: برای ۳۵ دانشگاه بابت زیرساخت ۳۰۴ میلیارد تومان پرداخت شده است، همچنین در سال جاری ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان پرداختی در حوزه درمان انجام شده است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر مجوز مبلغ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان در قالب اوراق خزانه اسلامی اخذ شده است که امیدواریم با رایزنی و تعامل با دانشگاه‌ها و اختصاص سهم هر استان، بدهی‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری در بخش دولتی تسویه شود؛ البته بدهی‌های این دو ماه در بخش غیردولتی برای سال جاری تسویه شده است (سازمان بیمه سلامت).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید