خبر فوری

نگاهی به سوابق وزیرپیشنهادی کشور/احمدوحیدی درمیدان فاطمی پیاده شد

«احمد وحیدی» به عنوان وزیر پیشنهادی کشور از طرف رئیس‌جمهور برای تصدی این وزارتخانه به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

خبرگزاری مهر، گروه سیاست- سردار احمد وحیدی، گزینه معرفی شده از سوی رئیس جمهور کشورمان برای تصدی یکی از مهمترین و حساس‌ترین وزارت‌خانه‌های کشور یعنی وزارت کشور است. او از شناخته شده‌ترین چهره‌ها در میان افراد معرفی شده برای عضویت در هیئت دولت سیزدهم است.

برای آشنایی بیشتر با گزینه معرفی شده از سوی رئیس‌جمهور، نگاهی به سابقه و مسئولیت‌های او کرده‌ایم.

سوابق و مسئولیت‌ها

احمد وحیدی در سال ۱۳۳۷ در شهر شیراز به دنیا آمد و در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران ملحق شد. سردار وحیدی در حال حاضر عضو حقیقی و رئیس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام است و ریاست دانشگاه عالی دفاع ملی را نیز برعهده دارد.

سردار وحیدی، چهره‌ شناخته شده در مسائل دفاعی و امنیتی کشور است که نقش بسزایی در تأسیس وزارت اطلاعات ایفا کرده است و کارنامه وی، نقش پر رنگ او را در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس سپاه نشان می‌دهد.

همچنین در زمان دریابان علی شمخانی، سردار وحیدی به عنوان معاون طرح و برنامه وزارت دفاع ایفای نقش می‌کرد. وی بعد از سردار نجار مسئولیت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را بر عهده گرفت.

سردار وحیدی در دولت نهم هم با حکمی از سوی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت به عنوان نماینده نیروهای مسلح در تدوین برنامه پنجم توسعه کشور فعالیت کرد.

تحصیلات

سردار وحیدی کارشناس ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت، کارشناس مهندسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دکتری مطالعات استراتژیک را از دانشگاه امام صادق(ع) گرفته است و هم اکنون در رشته علوم استراتژیک در مقطع دکترا در حال تحصیل است.

مهمترین ویژگی و توانمندها

سردار احمد وحیدی در دوران خدمت خود در این ۴۲ سال، مسئولیت‌ها متعددی برعهده داشته است که از مهمترین این مسئولیت‌ها می‌توان به معاونت اطلاعات ستاد مشترک سپاه از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۷، فرماندهی نیروی قدس از سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۶- به عنوان اولین فرمانده نیروی قدس سپاه پیش از سپهبد شهید سلیمانی-، معاون طرح و برنامه وزیر دفاع از ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ در دولت هشتم، قائم‌مقام وزیر دفاع از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ در دولت نهم، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ در دولت دهم و رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی از سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ اشاره کرد.

این تجارب می‌تواند به او در صورت کسب رای اعتماد از مجلس در تصدی وزارت کشور که یکی از گسترده‌ترین و مهمترین وزارتخانه‌های کشور است کمک کند.

منبع: خبرگزاری مهر

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید