خبر فوری

مسوولیت خبرنگاران حوزه‌های فرهنگی هنری حساس است

هرمزبان – رییس حوزه هنری هرمزگان گفت: خبرنگاران بازوی حوزه هنری در انعکاس فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان هستند و در این مسیر مسوولیت حساس و خطیری برعهده دارند.

سعید عبدلی‌زاده، روز چهارشنبه به مناسبت گرامی‌داشت روزخبرنگار با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا هرمزگان، از تلاش‌های مدیریت و خبرنگاران این خبرگزاری در انعکاس فعالیت‌های حوزه هنری در یکساله اخیر قدردانی کرد و اظهار داشت: اطلاع‌رسانی در حوزه‌های فرهنگی از اهمیت مضاعفی برخوردار می‌باشد و تا کنون همکاری خبرگزاری ایرنا و حوزه‌ هنری بسیار سازنده بوده است.

وی، اطلاع‌رسانی و مطالبه‌گری فرهنگی را یکی از رویکردهای جدی حوزه هنری عنوان کرد و ادامه داد: از امروز نیز آماده همکاری بیش‌تر با این رسانه قدیمی و پرمخاطب در استان هرمزگان هستیم.

رییس حوزه هنری هرمزگان افزود: توانمندی تولید محتوا و سوژه‌یابی برای تولید فیلم و مستند در حوزه مسائل مرتبط با معیشت مردم با وجود نویسندگان و جوانان خلاق و هنرمند در حوزه هنری وجود دارد.

عبدلی‌زاده گفت: ما این آمادگی را داریم که در کنار رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری ایرنا، برای تولید محتوای مناسب فرهنگی هنری در قالب‌های مختلف اعم از مکتوب، صوتی، تصویری، مجازی و تجسمی همکاری داشته باشیم.   

وی با اشاره به توانمندی جوانان هرمزگان درحوزه‌های صنعتی، اقتصادی، گفت: جوانان این استان در حوزه‌های فرهنگی و هنری دارای ظرفیت‌های ممتازی هستند که نیاز به معرفی و اطلاع‌رسانی دارد.

ثبت تاریخ شفاهی و بیان ناگفته‌ها ضروری است

این مسوول ادامه داد: حوزه هنری و خبرگزاری ایرنا در قالب برگزاری نشست‌های تخصصی فرهنگی و هنری، نشست‌های نقد و بررسی و همچنین انعکاس محصولات تولیدی هنرمندان، نویسندگان و متناسب با ایام و مناسبت‌ها در می‌توانند آثار ماندگاری را خلق کنند.

عبدلی‌زاده همچنین از رسانه ایرنا در برگزاری میزگردهای حوزه‌های فرهنگی و ثبت تاریخ شفاهی در چندساله اخیر قدردانی کرد و اظهارداشت: ثبت تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی، دفاع‌مقدس و بازگویی خاطرات و بیان ناگفته‌ها بسیار ضروری و ماندگار برای نسل‌های آینده است.

رییس حوزه هنری هرمزگان در بخش دیگری در خصوص برنامه‌های حوزه هنری استان در حوزه کتاب نیز گفت: چهار عنوان کتاب در حوزه تاریخ شفاهی تا پایان امسال رونمایی می‌شود.

در معرفی کتاب‌های حوزه هنری از ظرفیت ایرنا استفاده می‌کنیم

وی، از دیگر برنامه‌های امسال حوزه هنری استان هرمزگان به طرح توانمندسازی محلات حاشیه‌ای شهردرچهارمحله بندرعباس اشاره کرد که نتیجه آن تولید چهار اثر مکتوب با همکاری نویسندگان استان خواهد بود.

عبدلی‌زاده، برگزاری کارگاه‌های تخصصی تربیت نویسنده درحوزه تاریخ شفاهی و آفرینش‌های ادبی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و تعدادی از نهادهای مرتبط در این حوزه‌ها را از دیگر برنامه‌های حوزه هنری هرمزگان در سال جاری عنوان کرد.  

رییس حوزه هنری هرمزگان یادآور شد: برای برگزاری نشست‌ تخصصی معرفی و نقد و بررسی کتاب‌های حوزه هنری از ظرفیت خبرگزاری ایرنا استفاده خواهیم کرد.

در پایان این دیدار از تلاش‌های یکساله خبرنگار حوزه هنری خبرگزاری ایرنا هرمزگان با اهدا گل و لوح تقدیر قدردانی شد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید