وزیر کشاورزی رئیسی به بحران آب دامن می‌زند؟

رئیسی در کوران گرفتاری بزرگ بحران آب فردی را به عنوان وزیر کشاورزی خود معرفی کرده است که بارها در دفاع از خودکفایی در تولید کالاهای اساسی مصاحبه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری دولت سیزدهم یکی از نمایندگان مجلس را به عنوان وزیر کشاورزی کابینه خود انتخاب کرده است.

نام جواد ساداتی‌نژاد با کشاورزی گره خورده است و او جز معدود مدیرانی است که در تمام سال‌های کاری خود در یک رشته یعنی کشاورزی فعالیت کرده است.

ساداتی‌نژاد که یک شخصیت سیاسی اصولگرا به حساب می‌آید متولد کاشان و تحصیلکرده و استاد رشته کشاورزی و در گرایش منابع طبیعی و آبخیزداری است.

او در دهه هفتاد و در اولین سال‌های کارنامه کاری خود، از اداره جهادسازندگی کاشان شروع کرده است و سپس به عنوان عضو کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست صندوق پژوهشگران نهاد ریاست جمهوری و در دولت احمدی‌نژاد فعالیت خود را ادامه داده است. پس از این عمده فعالیت او در کمیسیون کشاورزی مجلس بوده است.

وزیر پیشنهادی رئیسی گزینه بدی برای بخش کشاورزی به نظر نمی‌رسد. هم به لحاظ اینکه تحصیلات مرتبط با حوزه کشاورزی و آب دارد و هم اینکه تمام سابقه کاری او مرتبط با رشته تحصیلی‌اش یعنی کشاورزی بوده است.

گذشته از این ساداتی‌نژاد در مصاحبه‌هایی که قبلا با رسانه‌ها داشته، نشان داده است که مخالف مصادیق ضد کارشناسی در حوزه کشاورزی است.

به عنوان مثال او بارها مخالفت خود را با قیمت‌گذاری دستوری محصولات کشاورزی و غذا اعلام کرده است و گفته که مخالف سوبسیدهای رانت‌زا در این حوزه است.

او همچنین نقدهای زیادی به دلار ۴۲۰۰ تومانی دارد و از این نظر ظاهرا مشکلات اصلی اقتصاد کشاورزی را می‌شناسد.

با وجود این، او مصاحبه‌هایی عجیب هم در تائید خودکفایی در تمام اقلام اساسی دارد که از یک دانش‌آموخته رشته کشاورزی و آب جای شگفتی دارد که در شرایطی که بحران آب در کشور تنش‌آفرین شده است، ساداتی‌نژاد در جایگاه یک کارشناس و مدیر حوزه کشاورزی سیاست نادرست خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی را تائید کند.

جالب است که در میان اقلام کالاهای اساسی هم گندم، هم شکر و هم برنج و گوشت همه جز محصولات به شدت آب‌بر هستند.

با این حال باید دید که اگر او رای اعتماد بیاورد و به کابینه رئیسی راه پیدا کند چگونه می‌خواهد با مشکلات بزرگ حوزه کشاورزی روبرو شود و صف‌های مرغ و گوشت و تورم سه رقمی غذا و محصولات کشاورزی را مدیریت کند.

از اداره اقتصاد ورشکسته کشاورزی که بگذریم معلوم نیست که او برای متهم بزرگ بحران آب یعنی بخش کشاورزی چه برنامه‌ای دارد و تا چه حد قادر به حل این مشکلات بزرگ و اساسی است؟

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید