روس‌ها بیش از پیش کتاب‌های دیجیتال را ترجیح می‌دهند

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، جایگاه پنجم فروش کتاب الکترونیکی در روسیه به مسکو تعلق دارد، این در حالی است که ساکنان پایتخت روسیه به طور روزافزون نسخه دیجیتال را به کتاب‌های کاغذی ترجیح می‌دهند.

بر اساس این گزارش که رایزنی فرهنگی ایران در روسیه آن را ترجمه کرده و برای انتشار در اختیار مهر قرار داده است، این نتایج را کارشناسانی ارائه داده‌اند که به تحلیل بازار کتاب روسیه در سال ۲۰۱۷ پرداخته‌اند.

در این گزارش آمده است: یکی از دلایل کنار گذاشتن کتاب‌های کاغذی سنتی، دسترسی به اینترنت در موبایل‌ها و امکان انتخاب نسخه‌های قابل اجرا برای تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند است؛ مسکویی‌ها ۱۹ درصد از فروش کتاب‌های دیجیتالی را به خود اختصاص می دهند. خوانندگان بیشتر از همه علاقه‌مند به داستان‌های تخیلی، کارآگاهی، رمان‌های معاصر و عاشقانه هستند.

آنطور که در این گزارش گفته شده، کتاب‌های صوتی نیز محبوبیت روزافزونی را در روسیه به دست می‌آوردند. مسکویی‌ها ۴۰ درصد کتاب‌ها را در قالب صوتی خریداری می‌کنند. در عین حال، مراجع قانونی نیز اقداماتی را در جهت کاهش میزان سوءاستفاده از این حوزه انجام داده‌اند. مخصوصاً منابع با محتوای غیرقانونی مسدود می‌شوند.

کارشناسان انتظار دارند، به کمک ابتکارات جدید، میزان سوء استفاده از ۸۰-۶۵ درصد فعلی به ۴۰-۳۰ درصد کاهش یابد؛ که در نتیجه آن جذابیت سرمایه‌گذاری بر توزیع کتاب در قالب‌های الکترونیکی افزایش خواهد یافت.

در بررسی ساختار بازار کتاب مسکو، کارشناسان شورای کتاب روسیه حجم زیادی از داده‌های آماری، نتایج مصاحبه با نمایندگان جوامع چاپ و نشر و کتاب فروشی، و همچنین نظرسنجی‌های جامعه‌شناسی، را در نظر گرفتند.

بستر درج آگهی تُوار

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *