هفدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر در جنوبی ترین نقطه ایران جزیره ابوموسی برگزار شد

هرمزبان – هفدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر با حضور شاعرانی از کشورهای مختلف ، در جنوبی ترین نقطه ایران جزیره ابوموسی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، خبرگزاری تسنیم در گزارشی به برگزاری حشنواره بین المللی شعر فجر در جزیره ابوموسی پرداخت و نوشت: در این جشنواره شعر شاعرانی از کشورهای سوریه(حسن بعیتی)، تاجیکستان(عسگر حکیم اف، مرحمت عالم اوا، شاه منصور و شاه میرزا)، پاکستان(احمد شهریار، سید احمد حسین حسینی و علی کمیل قزلباش)، جمهوری آذربایجان(زامیق محموداف)، هند(سید نقی عباس کیفی)، ازبکستان(جعفر محمد) و افغانستان(سیدسکندر حسینی، محمدکاظم کاظمی) حضور داشتند و اشعار خود را برای داوری ارسال کردند.

خبرگزاری موج هرمزگان نیز با اشاره به برگزاری این رویداد نوشت: «رضا اسماعیلی» دبیر هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر، برگزاری این جشنواره در ابوموسی را به فال نیک گرفت و گفت: تمرکززدایی از جشنواره شعر فجر و حضور این برنامه فراگیر ملی و بین‌المللی در شهرهای مختلف ایران اسلامی می‌تواند ظرفیت‌های ادبی شهرستان‌ها را نیز معرفی و بهره‌گیری از این مواهب ادبی را برای علاقه مندان فراهم کند.
اسماعیلی ادامه داد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های ادبی شهرهای مختلف کشور نظیر معرفی منتقدان ادبی، مشاهیر ادبی، شاعران نوجوان و جوان مستعد، رونمایی از کتاب‌های شاعران جوان، و… در این جشنواره می‌تواند مورد توجه دست اندرکاران قرار گیرد.

خبرگزاری ایسنا نیز به پوشش این رویداد پرداخت و از قول ادریس قریشی فرماندار ابوموسی نوشت: جایگاه شعر و ادب نزد ما ایرانیان بسیار والاست و با توجه به اهمیت شعر در کشور، مقام معظم رهبری بارها در محفل ادبا و شاعران شرف حضور یافته اند.
وی اظهار کرد: این جشنواره برای اولین بار در سطح بین‌المللی و با این وسعت در شهرستان ابوموسی برگزار می شود و انشاالله نقطه آغازی برای برگزاری جشنواره های بین المللی در آینده باشد.

انتهای پیام/

نظرات (0)
افزودن نظر