خبر فوری

دست کوتاه مردم از خودرو ملی

مسئولین و دست اندرکاران معتقدند رشد قیمت خودرو نتیجه سرازیر شدن نقدینگی مردم در بازار و عدم واردات خودرو است اما آنچه فعالین بازار این روزها با آن مواجهند فروشنده‌های مشتاق با بازاری بدون مشتری است.

نوسانات شدید بازار خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون ادامه دارد و اقدامات نه چندان موثر دولت نظیر حذف قیمت‌ خودرو از آگهی‌های آنلاین سایت های پر بازدید نظیر باما  و قرعه کشی‌های مستمر شرکت‌های بزرگ خودروسازی نیز نتوانست افسارگسیخته رشد قیمت خودرو را مهار کند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان هر چند مسئولین و دست اندرکاران معتقدند این رشد قیمت نتیجه سرازیر شدن نقدینگی مردم در بازار خودرو و عدم واردات خودرو است اما آنچه فعالین بازار این روزها با آن مواجهند فروشنده‌های مشتاق با بازاری بدون مشتری است. گویا برای فروشنده خودرو پایین آوردن قیمت به صرفه نیست و از سوی دیگر خریداری که بتواند به بهای گزاف خودرو خریداری کند نیز وجود ندارد . به اعتقاد یکی از مخاطبین «هیچ چیزی ارزان نمی شود، چرا خودرو ارزان شود، اگر فروشنده ماشینش را بفروشد با آن چه بخرد؟ کجا سرمایه گذاری کند؟ در بورس!»

آنچه در نظرات قابل تامل است بالا بودن و نوسان قیمت خودرو نیست بلکه دست نیافتنی بودن نیازهای اساسی زندگی است که به رویا تبدیل شده و خودرو نیز یکی از آن‌هاست.

در همین خصوص نظرات دیگر مخاطبین تجارت نیوز را می خوانید :

«چیزی ارزان نمی‌شود، اگر ماشینم را بفروشم تا بهترش را بخرم آنقدر مابه‌التفاوتش بالاست که نمی‌شود، اگر بفروشم به قصد سرمایه‌گذاری آن‌هم فقط می‌توانم برای خریدگاری و گشتن در آشغال‌ها سرمایه‌گذاری کنم.‌ تنها چیزی که ارزان است جان ما آدم‌هاست که آن هم کاش نبود و راحت می‌شدیم.»

در آرزوی ماشین برای مسافرکشی

«واقعا بی‌عدالتی است صدای ما را چه‌کسی می‌شنود. می‌خواهم برای مسافرکشی ماشین بخرم، نمی‌توانم. مردن بهتر از این زندگی است. من دنبال هیچی نیستم فقط یک ماشین برای مسافر کشی تا منت نامرد را تحمل نکنم.»

«با این قیمت‌ها تا آخر عمر صاحب خودرو نمی شیم.»

«ماشین ارزان نمی شود، اگه قرار بود پایین بیاد کارخونه برای فروش به نرخ روز ماشین ثبت نام نمی‌کرد ، به قیمت قطعی میفروخت که اگه پایین بیاد ضرر نکنه.»

یک زندگی ساده، چند؟

« اگه فقط پراید مشکل زندگی باشه که می‌شه پنجاه ماه یا بیست درصد از عمر مفید زندگیمان را حرام کنیم تا به پراید برسیم ولی چیزای دیگه چی می‌شن مسکن، وسایل زندگی، خوراک، پوشاک. ای‌کاش یه کارشناس پیدا می‌شد همه لوازم زندگی را حساب می‌کرد و به یه جوان می‌گفت دوره انتظار شما با داشتن کار و نخوردن و پس انداز کامل برای رسیدن به یه زندگی ساده ده سال می‌باشد یعنی یه مرد از ۲۰ تا ۳۰ سالگی ربات شده و کار کند آنوقت به شرط ثبات قیمت‌ها می‌تواند صاحب مادیات دنیا شود.»

«به هر ایرانی اجازه بدید خودش خودروی خودش رو بدون مالیات و عوارض وارد کنه خواهی دید هر ایرانی حداقل یه تویوتا زیر پاشه.

« اگر ماشین خارجی وارد کنید بهترین ماشین با پول یک پراید قاتل می‌توان خرید. حالا اگر ۱۰هزارنفر کارکنان شرکت‌های خودرو‌‌سازی بیکار شوند بهتر است یا بقیه مردم زجر و بدبختی تحمل کنند. اگر ماشین خارجی وارد شود ۱۰۰هزار شغل تولید می‌کنه مثل تعمیر، نگهداری،تولید قطعات و غیره .»

خودرو ملی نمی‌خواهیم

«مردم واقعی ایران، خودرو ملی نمی‌خواهند، پرایدکره ای ملی و قاتل جان نمی‌خواهند، مردم واقعی ماشین ارزان خارجی میخوان دیگه عمری از ما نمونده اگر قرار بود تغییری صورت بگیره و چیزی درست بشه تا الان شده بود.»

«ماشین نخریم، خانه نخریم، تخم مرغ نخوریم، نان نخوریم، برق استفاده نکنیم، گاز استفاده نکنیم بلکه روزی ارزون بشه. راستی یادم رفت این روزها میان میگن نفس هم نکشید بذارید هوا تمیز بمونه . احسنت به چنین مدیریتی.»

آخرین اخبار خودرو را از اینجا دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید