فریدون همتی: برخی از مدیران و افراد تأثیرگذار هرمزگان کرونای مثبتشان را کتمان می کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ،فریدون همتی ظهر امروز(۲۵ خردادماه) در نشست مدیریت بیماری کرونا در استان هرمزگان، افزود: عیب دانستن ابتلا به کرونا، کتمان و پنهان‌کاری و عدم رعایت قرنطینه توسط افراد دارای تست مثبت کرونا یکی از عوامل شیوع بیماری کرونا در هرمزگان است.

وی تصریح کرد: گزارش شده تعدادی از مدیران، کارکنان، اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و افرادی چهره و تأثیرگذار از اقشار مختلف با تست کرونای مثبت با پنهان‌کاری و بدون اطلاع به اطرافیان خود، به مراودات و کارهای خود پرداخته‌اند که از نظر اخلاقی و قانونی هرگز قابل توجیه نیست.

همتی ادامه داد: ابتلا به کرونا عیب نیست اما کتمان و پنهان‌کاری آن توسط افرادی که آزمایش تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام می‌شود، می‌تواند حجم عظیمی از خوشه مبتلایان را تشکیل دهد و جامعه را با خطر جدی مواجه کند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه یکی از مشکلاتی که در استان هرمزگان با آن مواجه هستیم، عیب دانستن اعلام ابتلا به کرونا و عدم رعایت قرنطینه و همچنین کتمان و پنهان‌کاری از سوی افرادی است که آزمایش تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام می‌شود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: در میان گروه‌های مختلف حتی افراد خاص استان، این امر دیده‌شده که حاضر نشده‌اند با وجود مثبت شدن تست کرونا، قرنطینه را رعایت کرده و حتی به دیگران و اطرافیان خود بگویند که دارای بیماری کرونا هستند و با وجود مثبت بودن تست کرونا به مراودات و کارهای خود می‌پردازند و در جلسات شرکت کرده یا در بین جامعه و در ادارات رفت‌وآمد می‌کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از ارائه اطلاعات صحیح ازجمله  ثبت شغل واقعی خود در مراکز نمونه‌گیری امتناع می‌کنند که این اقدام در ابتدا برای اطرافیان و عزیزان خود آن فرد خطرآفرین خواهد بود. ارائه اطلاعات ناقص در پرسشنامه ضربه جبران‌ناپذیری به‌سلامت جامعه وارد می‌کند.

همتی در پایان گفت: افرادی که آزمایش تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام می‌شود، باید حتماً قرنطینه و عدم ارتباط با دیگران را رعایت کنند تا موجب ابتلای دیگران به این بیماری نشوند.

انتهای پیام

اخبار هرمزگانکروناویروسهرمزگان
نظرات (0)
افزودن نظر