ارتباط صنعت با دانشگاه اقتصاد را مقاوم می‌کند

محمدسعید سیف مدیر کل دفتر ارتباطات با صنعت وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: رفع نیازها و مشکلات صنایع داخلی و بی نیاز کردن آن‌ها از وابستگی‌های خارجی، یکی از رسالت‌های دانشگاه‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی است که این امر تنها از طریق گسترش منطقی و سیستماتیک دانشگاه با صنعت و جامعه امکان‌پذیر است.

مدیر کل دفتر ارتباطات صنعت وزارت علوم  افزود: در این مسیر اهمیت مستندسازی و معرفی دستاوردهای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور بیش تر از پیش به چشم می‌آید. بنابراین برگزاری نمایشگاه‌های تقاضا محور در حوزه ساخت و تولید تجهیزات، قطعات، مواد و سیستم‌های مورد نیاز یکی از بهترین اموراتی است که پیشرفت در این حوزه را به رخ جهانیان می‌کشد و همچنین در تقویت اتصال با دانشگاه و صنعت تأثیر گذار است.

سیف ادامه داد: در راستای تقویت و برقراری ارتباط منسجم با دانشگاه و مراکز آموزش عالی با بخش‌های جامعه و صنعت در همه حوزه‌های مختلف و همچنین عملیاتی نمودن یافته‌های اعضای هیئت علمی و آشنایی با نیازهای واقعی صنعت جامعه، آیین‌نامه فرصت مطالعاتی آن‌ها تدوین و ابلاغ گردید.

بیشتربخوانید: آزادی خواهی فرصتی برای بیان اندیشه/روند خلاقیت علمی و تفکر بالنده باید درون جامعه باشد

او یادآوری کرد: گذراندن دوره‌ها برای اعضای هیئت علمی جوان در دوره پیمانی یا رسمی- آزمایشی الزامی است و در راستای تسهیل اجرای دوره‌های فرصت مطالعاتی تفاهم‌نامه‌های همکاری با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وزارت نیرو، نفت، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت امضا شده است. همچنین تفاهم‌نامه‌های همکاری با دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها نیز در دست اجرا است.

انتهای پیام /

نظرات (0)
افزودن نظر