کاهش حوادث جاده‌ای؛ نیازمند فعالیت‌های پژوهشی

محمد رحیم شهریاری امروز شنبه ۱۶ آذر در دیدار با مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، هلال احمر را سازمانی داوطلب محور و مردم نهاد دانست و افزود: فرهنگ سازی و آموزش مردم با رویکرد حوادث و سوانح برای ایجاد جامعه‌ای تاب آور از اهداف اصلی این‌ جمعیت است.

وی بیان کرد: در برنامه توسعه ششم از هلال احمر به عنوان مجموعه‌ای با رسالتی مهم و پررنگ یاد شده است که در این راستا تفاهم‌نامه هایی برای خدمت هرچه بیشتر به جامعه با دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا، شهریاری با بیان اینکه در قالب این تفاهم‌نامه کانون‌هایی اعم از دانشجویی، دانش آموزی و آزاد تشکیل شده است، گفت: در این کانون‌ها فعالیت‌هایی مانند ارائه آموزش‌های امدادی و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر حوادث انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا از طریق تشکل‌های مردمی، شهروندان را در راستای مقابله با حوادث، بحران‌ها و کاهش تلفات سهیم کنیم.

شهریاری تصریح کرد: در هر خانواده باید یک امدادگر تربیت شود که این امر تعامل هرچه بیشتر بین دستگاه‌ها و مردم را می‌طلبد.

وی با اشاره به فعالیت‌های خانه‌های هلال بیان کرد: این تشکیلات با رویکرد ارائه آموزش‌های لازم در روستاها و امدادرسانی به موقع و سریع در هنگام بروز حوادث روستایی فعالیت می‌کنند.

شهریاری پیشگیری را یکی از چالش‌های موجود در مدیریت بحران عنوان کرد و گفت: خراسان جنوبی با حوادثی مانند سوانح و تصادفات جاده‌ای رو به رو بوده که کاهش آن نیازمند انجام فعالیت‌های پژوهشی است.

وی با اشاره به انجام پروژه‌های محرومیت زدایی جمعیت بیان کرد: طی سال گذشته ۱۰ هزار بسته مواد غذایی برای مادران باردار و شیرده و دو هزار بسته بین محرومان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین در این جمعیت در قالب تفاهم نامه، فعالیت‌هایی در راستای توانمندسازی بانوان انجام می‌شود.

وی از فعالیت ۲۷ هزار عضور داوطلب در جمعیت استان خبر داد و گفت: ارائه آموزش‌های امدادی به این افراد برای کاهش حوادث غیرطبیعی و مقابله با حوادث طبیعی همواره مورد توجه است.

عباسعلی بهاری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی نیز در این دیدار هلال احمر را پیشانی امداد رسانی در حوادث دانست و بیان کرد: داوطلبان هلال احمر به دلیل داشتن اعتماد اجتماعی، تخصص و توانمندی‌های لازم اولین افراد حاضر در حوادث هستند.

بهاری با بیان اینکه باید در راستای حفظ سرمایه های اجتماعی تلاش شود، اظهار کرد: استانداری در راستای اعتماد سازی و کمک به سرمایه اجتماعی هلال احمر، آماده همکاری‌های لازم است.

وی با بیان اینکه آرامش نیروهای هلال احمر در گرو آسایش مردم است، اظهار کرد: کمک به جمعیت هلال احمر وظیفه ذاتی تمام دستگاه های اجرایی است.

بهاری خواستار افزایش تجهیزات لازم در تشکل های مردمی شد و خاطرنشان کرد: همچنین استانداری در راستای ارائه آموزش‌های امدادی به اقشار مختلف جامعه آماده همکاری با جمعیت هلال احمر را دارد.

انتهای پیام

نظرات (0)
افزودن نظر