لزوم همکاری اصحاب رسانه برای ترویج فرهنگ قصه گویی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: اصحاب رسانه می‌توانند به فرهنگ سازی و ترویج قصه گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی در جامعه کمک بسزایی کنند.

ناهید سلیمانی در دیدار با مسئول باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان گفت: برگزاری بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی فرصت بسیار مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های استان در زمینه احیای قصه گویی و تبادل تجربات بین نسل قدیم و امروز است.

وی افزود: قصه‌های ناب از دریا و فرهنگ جنوب وجه تمایز خوبی بین هرمزگان با استان‌های دیگر است و اصحاب رسانه می‌توانند با همکاری خود در کنار مجموعه کانون پرورشی به انعکاس هرچه بهتر در این رقابت کشوری کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: قصه‌ها با مضامین مختلف ریشه در فرهنگ بومی و سنتی دارد که قصه گویی پدر بزرگان و مادربزرگان در این جشنواره نقش مهمی برای انتقال و ترویج آن‌ها از نسلی به نسلی دیگر ایفا می‌کند.

ناهید سلیمانی افزود: استان هرمزگان پارسال در بخش نوجوانان و مربیان جشنواره موفق به کسب مقام دوم کشوری شد.

مسئول باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان هم گفت: در تفاهم نامه باشگاه خبرنگاران جوان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پشتیبانی رسانه ای از جشنواره قصه گویی برعهده باشگاه خبرنگاران جوان در مراکز استان ها قرار گرفته است.

عبدالرسول بهمنی افزود: باشگاه خبرنگاران جوان ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های مختلف رادیو و سیما در سطح استانی و کشوری دارد که به بهترین نحو از آن می‌توان برای انعکاس خبری این جشنواره استفاده کرد.

بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی با هدف احیای سنت قصه‌گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان در رده‌های دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان ۱۸ سال به بالا، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها برگزار می‌شود.

جشنواره در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان در بخش صحنه‌ای تا ۱۷ شهریور و بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای تا ۱۰ مهر ۱۳۹۸ فرصت دارند فیلم‌های قصه‌گویی خود را در پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir بارگذاری کنند.

رسانهفرهنگقصه گویی
نظرات (0)
افزودن نظر