بنادر شرق استان هرمزگان در مسیر خودکفایی ایمنی و آتش‌نشانی

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ حمیدرضا محمدحسینی در این ارتباط با بیان اینکه افزایش سطح ایمنی بنادر شرق استان، یکی از هدف‌های مهم این پروژه‌ می‌باشد، گفت:عمده فعالیت‌های حمل و نقل دریایی در بنادر شرق استان،توسط لنج‌های چوبی و فایبرگلاس صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه فاصله این بنادر تا مراکز استان و مراکزی که خودروهای آتش‌نشانی در آن قرار دارند، زیاد است، ادامه داد: تامین آب مورد نیاز با فشار لازم و نیروهای کارآزموده، یکی از مشکلاتی بود که با انجام این پروژه، این مشکل برطرف خواهد شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان با تصریح اینکه بیشتر شناورهای موجود در این بنادر، چوبی هستند که احتمال وقوع حادثه را بالا می‌برد،افزود: در فاز نخست، با آموزش‌ مسائل ایمنی به لنج‌داران و افراد شاغل در این بنادر، سعی در فرهنگ‌سازی مسائل ایمنی را داریم.

محمدحسینی در ادامه با بیان اینکه با ایده‌آل‌ها فاصله داریم، خاطرنشان کرد: امیدواریم این اقدام موتور محرکی در افزایش ایمنی و محرومیت زدایی از بنادر شرق استان هرمزگان باشد و شاهد رونق هرچه بیشتر این بنادر باشیم.

همچنین در این ارتباط سید حسن بنادری، معاون فنی و مهندسی اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با بیان اینکه پروژه سیستم کشف، اعلام و اطفای حریق در بندر جاسک و سیستم اطفای حریق در بنادر تیاب و سیریک در دست احداث می‌باشد، گفت: این پروژه‌ها با اعتبار 120 میلیارد ریال و در مدت زمان 18 ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه کلیه نقاط حادثه‌خیز در بنادر شرق شناسایی شده است، افزود: در محل‌های شناسایی شده،  شیرهای هیدرانت و مانیتور تاور که ارتفاع آنها  8 متر می‌باشد، نصب خواهد شد.

بنادری میزان حجم خاکبرداری در این پروژه‌ها را 6 هزارو 500 متر مکعب اعلام و تصریح کرد: برق مورد نیاز این پروژه‌ها بر اساس استاندارهای تعیین شده از سمت شرکت برق منطقه‌ای، با ایجاد پست‌های برق در این بنادر تامین خواهد شد.

معاون فنی و مهندسی اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به اینکه 11 هزار متر عملیات لوله گذاری در این بنادر انجام خواهد شد، ادامه داد: ایستگاه‌های پمپاژ با مساحت کلی 112 متر مربع،جهت تامین آب با فشار مورد نیاز،در تمام نقاط بندر در نظر گرفته شده است.

 

نظرات (0)
افزودن نظر