برگزاری جلسه هماهنگی رابطین مدارس مجری طرح داناب در استان هرمزگان

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان ، در این جلسه حسن سالاری قائم مقام شرکت آب منطقه ای هرمزگان  ضمن بیان اهمیت اقدامات فرهنگی و اموزشی در آب و نیز ضرورت اجرای طرح داناب در مدارس و تعامل بیشتر آب منطقه ای و اداره منابع آب با اموزش و پرورش ، برگزاری دوره های آموزشی و ضمن خدمت برای رابطین داناب و معلمان و پرسنل اموزش و پرورش تاکید نمود.

وی  با عنوان اینکه طرح ملی داناب بر کاهش مصرف آب تاکید دارد ،آموزش نسل آینده را یک اولویت دانست .

قائم مقام شرکت آب منطقه ای هرمزگان با تأکید بر اهمیت اجرای طرح داناب  در استان هرمزگان اظهارداشت :  استان از لحاظ وضعیت منابع آبی در شرایط نا مناسبی قرار دارد و کاهش بارندگی ها  در کل کشور نگران کننده است .

حسن سالاری افزود : استان هرمزگان کمترین میزان بارندگی را درکشور دارد  و هرسال نسبت به سال قبل این وضعیت بدتر می شود ولی   میزان  مصرف  آب کاهش نمی یابد و ما با  منابع آب کم و میزان مصرف بالا  روبرو هستیم و  اگر در  مصرف  آب صرفه جوئی صورت نگیرد ، دچار مشکل بحران شدید کم آبی می شود.

وی   ادامه داد :  مدیریت مصرف را باید سرلوحه خود قرارداده  و فرزندانمان را به گونه ای تربیت کنیم که مدیریت مصرف را بهتر از ما در زندگی رعایت نمایند.

 سالاری  اظهارداشت  : فرهنگ سازی را باید از فرزندانمان آغاز کنیم چرا که  برای فراگیری و نهادینه شدن فرهنگ  آماده تر هستند و می توانند خانواده های خودرا هم تحت تأثیر قراردهند.

در پایان وی مطالبی پیرامون گزارشی از سازمان های مختلف بین المللی در مورد بحران آب ، پتانسیل ها و محدودیت های منابع آبی کشور و استان ، و برنامه هایی که در طرح دانش آموزی نجات آب (داناب) در سال تحصیلی جاری انجام گیرد را عنوان نمود.

 

 

 

نظرات (0)
افزودن نظر