۳۲ کشته در حوادث جاده‌ای فارس

دکتر محمد جواد مرادیان سرپرست فوریت‌های پزشکی استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: از ابتدای طرح امداد نوروزی تا دهم فروردین ماه دو هزار و ۱۵۳ مورد تصادف ناشی از حوادث جاده‌ای گزارش‌شده که از این تعداد هزار و ۱۷۶ مورد شهری و ۹۹۷ مورد جاده‌ای بوده است.

مرادیان با بیان اینکه در حوادث جاده‌ای استان فارس در ایام نوروز ۳۲ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند، بیان کرد: ۲۹ تن ناشی از تصادف ترافیکی جاده‌ای و ۳ تن نیز حوادث ترافیکی شهری بوده است.

وی با بیان اینکه این تعداد تصادف نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد رشد دارد، افزود: در این مدت دو هزار و ۷۲۷ نفر نیز مصدوم شدند که از این تعدادهزار و ۳۲۴ مورد تصادف شهری و هزار و ۳۹۳ مورد جاده‌ای بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش دارد.

مرادیان ادامه داد: از ابتدای آغاز این طرح تا روز گذشته ۱۲ هزار و ۴۴۳ مأموریت توسط مرکز اورژانس ۱۱۵ فارس انجام‌شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز اورژانس فارس تصریح کرد: از ابتدای نوروز تاکنون ۶۱ نفراز مسافران بر اثر گاز گرفتگی مسموم شدند.

دکتر مرادیان یادآور شد: از ابتدای سال جدید تاکنون، ۳۰ ماموریت از سوی بالگرد‌های اورژانس فارس انجام شده است.

او در پایان بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و نکات ایمنی در سفر تاکید کرد و یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن به روز سیزدهم فروردین، از مردم می‌خواهیم تا نکات ایمنی را در این زمینه رعایت کنند و حافظ جان و سلامت خود باشند.

نظرات (0)
افزودن نظر